Tradiční značka Pe-Po míří přes grilování i na mladší

sobota, 2. listopadu 2019, 07:40 Retail, Marketing MediaGuru

Legendární Pe-Po je stále jedničkou ve svém segmentu, ale výrazně rozšířilo portfolio. Pod značkou nabízí 26 výrobků, cílí na mladé a vyrábí i privátní značky pro firmy.

Výrobky Pe-Po tvoří klíčovou produktovou řadu Severochemy a představují zhruba polovinu obratu, zdroj: Severochema.

Výrobky Pe-Po tvoří klíčovou produktovou řadu Severochemy a představují zhruba polovinu obratu, zdroj: Severochema.

Právě období Halloweenu využívá firma Severochema pro propagaci zvláště mezi chalupáři známého podpalovače Pe-Po. Dnes již legendární podpalovač se prodává 55 let a aktuálně má v nabídce pod touto značkou více než 26 různých druhů výrobků.

„Jednou z velkých podpor komunikace je právě každoroční výroba limitovaných edicí podpalovačů s originálními designy, jako je čarodějnická-halloweenská nebo zimní edice,“ říká Martin Pirek, manažer marketingu Severochemy. Limitované edice jsou především komunikačním nástrojem směrem k nákupčím velkých řetězců, které pak již samostatně komunikují v místě prodeje.

Letošní čarodějná limitovaná edice, zdroj: Severochema

Letošní čarodějná limitovaná edice, zdroj: Severochema

Známý podpalovač je stále jedničkou ve svém segmentu na českém, ale také na slovenském a maďarském trhu. „Výrobky Pe-Po tvoří klíčovou produktovou řadu Severochemy a představují zhruba polovinu obratu,“ popisuje Martin Pirek s tím, že firma k tomu navíc vyrábí přes 50 výrobků daného sortimentu pod privátními značkami jiných odběratelů.

Poslední redesign zažila značka v roce 2017 a cílem bylo především posílení image značky u široké veřejnosti. „K tomu bylo potřeba zjednodušit a zmodernizovat vlastní logo Pe-Po, sjednotit etikety a obaly v rámci řady a zpřehlednit grafiku s důrazem na značku,“ vysvětluje Martin Pirek. Podle reakcí zákazníků se prý změna povedla a pozitivní posun potvrzují i rostoucí prodeje.

Naše podpalovače exportujeme do více jak 22 zemí pod privátními značkami odběratelů.

Martin Pirek, manažer marketingu Severochemy

Potenciál v grilování

Pod značkou Pe-Po vyrábí Severochema řádově miliony kusů ročně. Za posledních 20 let se prodej zvýšil o 100 %. „V prodejích zatím stále dominuje zimní sezona (zatápění v kamnech) a i proto se v marketingové komunikaci více zaměřujeme na posílení značky směrem ke grilování, kde vidíme zajímavý potenciál,“ přibližuje vývoj Martin Pirek. Cílovou skupinou jsou podle něj všichni, kdo používají kamna, krby, grily, obyčejná ohniště nebo si třeba jen chtějí zapálit olejovou lampičku.

Oproti letům dávno minulým roste význam grilovacího segmentu, a právě přes grilování chce značka oslovit mladší generaci. „Směrem k mladší generaci jsme ve větším začali využívat Facebook, kde kromě různé edukace přinášíme i možnost soutěží, kuchařských tipů atd. Osvědčily se nám také eventové akce zaměřené na mladé, např. grilovací roadshow po vysokoškolských kolejích, majálesech atd.,“ dodává Pirek. Firma podle něj zvažuje jít také na Instagram.

Ke komunikaci využívá Severochema jak offline média (tisk, ale vždy ve spojení s konkrétním tématem dané tiskoviny, jako je grilování, topení, české výrobky…), tak i online. „Přímo na marketech komunikujeme např. prostřednictvím umístění prodejních stojanů, využíváme i možností spolupráce s konkrétními obchody při různých promo předváděcích akcích,“ popisuje Martin Pirek. Dlouhodobě firma spolupracuje s agenturou Loosers.

Směrem k mladší generaci začalo Pe-Po komunikovat vizuály i na Facebooku, zdroj: Severochema.

Směrem k mladší generaci začalo Pe-Po komunikovat vizuály i na Facebooku, zdroj: Severochema.

Export do 22 zemí

Podpalovače se prodávají od malých prodejen se smíšeným zbožím, přes specializované prodejny na kamna a grilování až po největší obchodní řetězce včetně hobby řetězců. „Do ostatních zahraničních destinací, kromě ČR, SR a Maďarska, dodáváme nyní do více než 22 zemí naše podpalovače (a příbuzné výrobky) pod privátními značkami odběratelů. Nejvíce se prodá přes obchodní řetězce,“ doplňuje Martin Pirek.

Výroba pod privátními značkami tvoří méně než 10 % obratu. „Konkrétní klienty zmiňovat nemůžeme, ale obecně se jedná o zahraniční velkodistributory v oblasti grilování a zatápění,“ říká Pirek.

Růstový potenciál mají především ekologické verze jako například podpalovače z dřevité vlny, zdroj: Severochema.

Růstový potenciál mají především ekologické verze jako například podpalovače z dřevité vlny, zdroj: Severochema.

Vzhledem k současné situaci, kdy se řeší vliv na životní prostředí se i Pe-Po setkává s tlakem na šetrnější výrobu, i když je ke změnám nutí spíše velké obchodní řetězce než samotní koncoví zákazníci. „Nicméně například obliba šetrnějších podpalovačů na bázi dřeva roste a nyní nabízíme osm různých produktů s certifikací FSC nebo PEFC. I u klasických podpalovačů se více dbá na používání kvalitnějších a čistších hořlavin,“ komentuje Pirek. Na rozdíl od surovin používaných v minulosti se nyní pro výrobu používají speciální surovinové frakce zbavené škodlivých aromátů a síry. „Trh petrolejových verzí podpalovačů je v zásadě penetrován a do budoucna mají větší růstový potenciál ekologické verze jako například podpalovače z dřevité vlny,“ říká k dalšímu vývoji Martin Pirek.

Severochema, družstvo pro chemickou výrobu, Liberec funguje 66 let. Kromě sortimentu řady Pe-Po vyrábí několik dalších produktů. Jsou to čističe skel Iron, ředidla a technické kapaliny,přírodní tekuté škroby na prádlo, kosmetika Seacare nebo třeba prostředky na odstraňování graffiti. Pe-Po získalo letos ocenění Czech Superbrands 2019.

-zue-