Značka UPC by z trhu mohla zmizet už příští rok

pondělí, 21. října 2019, 07:50 Marketing, Internet & Mobil MediaGuru

Zhruba v první polovině příštího roku očekává Vodafone dostatečné povědomí o spojení s UPC. Následně by mohlo dojít k plnému rebrandingu.

Zdroj: Vodafone

Zdroj: Vodafone

Od schválení spojení Vodafonu s UPC začátkem srpna probíhá na obou stranách intenzivní integrace. Po první společné kampani na podporu nabídky GigaSíť, která běží od začátku září, oznámení nejvyššího i středního managementu je v plánu sloučení technologických platforem, spojování týmů i právní fúze. Podle Petra Procházky, viceprezidenta pro strategii a integraci, lze také očekávat, že v příštím roce by už mohlo dojít k plnému rebrandingu, a značka UPC by tak z trhu zmizela. 

„V současnosti přibližně polovina zákazníků už o spojení obou společností ví. Očekáváme, že zhruba v první polovině příštího roku bude povědomí natolik dostatečné, že by mohlo dojít k plnému rebrandingu,“ uvedl Petr Procházka na setkání s novináři. Přesné datum, odkdy bude značka UPC z komunikace vynechána, však zatím určeno není. 

Do konce letošního roku by měla být dokončena také integrace společných týmů a organizačních struktur. Začátkem roku 2020 budou detailně rozpracované produktové a technické migrační plány, v první polovině roku by měla proběhnout integrace finančních systémů a právní fúze a do konce příštího roku by všichni zaměstnanci už měli sedět v jedné centrále. Postupně budou během obnovy smluv také migrováni UPC zákazníci do Vodafone systémů. Do roku 2022 by měla být dokončena i migrace televize.  

S akvizicí UPC získal Vodafone 1,6 milionu připojených domácností. V  následujících pěti letech by jich chtěl připojit dalších 500 tisíc, a pokrýt tak svým vysokorychlostním připojením polovinu všech bytových domácností v České republice. Docílit toho chce jednak rozšiřováním optické sítě, přičemž chce postupovat tempem asi 30 až 40 tisíc domácností ročně. V hůře dostupných oblastech a lokalitách s menší hustotou zástavy bude využívat technologie 5G (FWA).

„Nevyhýbáme se ani dalším akvizicím, například menších vlastníků fixní infrastruktury,“ přiblížil Petr Procházka s tím, že cestou pro Vodafone je také navazování nových partnerství s klíčovými vlastníky optické infrastruktury, například z řad energetických distribučních společností. Příští rok plánuje Vodafone rovněž spuštění 1 GB přenosových rychlostí na území Prahy a v dalších velkých městech. 

Akvizice UPC se netýká jen českého trhu. Vodafone Group odkoupila Unitymedia GmbH v Německu a převzal aktivity skupiny Liberty Global (vyjma obchodních aktivit Direct Home) nejen v České republice, ale i v Maďarsku (UPC Magyarország) a Rumunsku (UPC Romania). 

-stk-