ČT nezvyšuje cenu reklamy, LOH či Euro jsou ale dražší

pondělí, 16. prosince 2019, 07:35 TV MediaGuru

Základní cena televizní reklamy zůstává na obrazovkách ČT pro rok 2020 stejná. Za reklamy spojené s významnými sportovními událostmi se ale bude platit víc.

Zdroj: Česká televize

Zdroj: Česká televize

Česká televize ponechá pro rok 2020 základní cenu televizní reklamy vyjádřenou hodnotou CPP na letošní úrovni. Stanovená cena za ratingový bod tak představuje 27 tisíc Kč a vztahuje se k 20vteřinovému spotu a k divácké skupině starší 15 let. 

Ani stopážové a tandemové koeficienty se pro příští rok nemění. V zásadě stejné zůstávají i sezónní koeficienty s výjimkou měsíců červen a září, kde se indexy zvyšují o 4 %, resp. o 7,7 %. 

Nejvýraznější změnou na poli klasické televizní reklamy ve vysílání České televize jsou tak plánované významné sportovní události pro příští rok. Vedle hokejového mistrovství světa odvysílá Česká televize i přenosy z fotbalového mistrovství Euro a také z letní olympiády v Tokiu. Pokud se budou chtít klienti spojovat s těmito sportovními událostmi, budou si muset za televizní reklamu připlatit. V případě hokejového MS, olympiády a fotbalových zápasů Eura bez české účasti se základní cena navyšuje o 50 %. Cena reklamy u zápasů Eura s účastí českých reprezentantů se pak zvyšuje o 100 %.

Ceny televizního sponzoringu, který lze využívat i na stanici ČT1, kde se spotová reklama nesmí objevit, byly nastaveny na základě nového programového schématu. V něm se od ledna objeví například nové třináctidílné seriály Místo zločinu Ostrava, Poldové a nemluvně nebo repríza loňského úspěšného seriálu Most!. Více o programových novinkách ČT1 na začátku roku 2020 jsme psali zde.

Česká televize v rozpočtu předpokládá, že výnosy z prodeje reklamy a sponzoringu a také barterových operací dosáhnou v letošním roce 483 mil. Kč. Lze odhadovat, že významné sportovní události zvýší v roce 2020 příjmy ČT z prodeje televizní reklamy. 

Klasickou spotovou reklamu může ČT vysílat pouze na stanicích ČT2 a ČT sport, a to v objemu 0,5 % denního vysílacího času.

-mav-