U generace Z zatím vítězí YouTube nad Netflixem
Konkurence v oblasti streamovacích video služeb nabírá na intenzitě, a to i při oslovování teenagerů.
Dnešní teenageři věnují více svého času sledování streamovaného videa na YouTube než na Netflixu, ukazuje to americký výzkum společnosti Piper Jaffray, který probíhal na vzorku 9 500 mladých respondentů s průměrným věkem 15,8 let.
Zatímco na YouTube připadá 37 % z celkového denního času věnovaného konzumaci videa, na Netflix 35 %. Služba Hulu si odkrojila 7 %, Amazon Prime Video 3 % a kabelové televize 12 %.
Podle výzkumu vděčí YouTube za prvenství především svému diverzifikovanému obsahu, z něhož si mohou teenageři vybírat, včetně hudebních klipů, gamingových videí, různých návodů či tvorby oblíbených youtuberů. Primárně je tvořen uživatelsky generovaným obsahem. Mezi tři nejsledovanější osobnosti této sociální platformy se zařadili influenceři David Dobrik, PewDiePie a Emma Chamberlain. Kromě toho však platforma, jež spadá pod Google, investuje v poslední době rovněž do vytváření původního obsahu pod názvem YouTube Originals včetně seriálů jako Cobra Kai, F2 Finding Football nebo Weird City. Ten je však dostupný jen v rámci placené služby YouTube Premium, jež měsíčně vychází na 179 korun.
Netflix ve své nabídce zase spoléhá na časem prověřené seriály oblíbené u mladých, jako je Kancl nebo Přátelé. Nicméně oba dva tituly v příštích letech streamovací služba ztratí – NBCUniversal přesune Kancl v roce 2021 na svou vlastní službu Peacock, WarnerMedia plánuje podobnou věc s Přáteli, kteří se mají stát tahákem na připravovanou službu HBO Max. I z tohoto důvodu investuje Netflix do vlastního obsahu, například seriálu Maličkosti (Trinkets) nebo filmu Všem klukům, které jsem milovala (All The Boys I’ve Loved Before), kterým se snaží oslovit generaci Z.
Konkurence v oblasti streamovacích televizních služeb nabírá na intenzitě, a to i při oslovování teenagerů. Již zmíněná HBO Max připravuje spin-off seriálu Super drbna (Gossip Girl) nebo pokračování komediálního seriálu Search Party. V listopadu spuštěná služba Disney+, jež tak nebyla do výzkumu Piper Jaffray ještě zařazena, láká mladé diváky například na příběhy ze světa Star Wars, animovaný seriál Simpsonovi a další filmy a seriály. Jen první den po spuštění nabrala přes 10 milionů registrovaných, na americkém trhu je nyní trendem č. 1 ve vyhledávání Googlu a podle serveru Apptopia dosáhla aplikace služby nejvyšších příček také v Appstore a Google Play.
-stk-