Zpráva o úmrtí Karla Gotta zvýšila prodej některých titulů
Deníky Blesk a Aha! nebo některé týdeníky zaznamenaly v říjnu oproti září vyšší prodaný náklad. Větší nárůsty si ale připsala internetová média.

Zdroj: MediaGuru.cz
Deníkům Blesk a Aha! a také některým bulvárním týdeníkům se podařilo prodat v letošním říjnu více výtisků než v předešlém letošním měsíci. Zvýšení prodejů v segmentu tištěných titulů, které se věnují celebritám, souvisí se zprávou o úmrtí Karla Gotta, který zemřel 1. října 2019.
Deník Blesk zůstal v říjnu nejprodávanějším českým deníkem, v průměru se ho prodalo 187 tisíc výtisků, což bylo o dvě procenta více než v září. Deník Aha! prodal v říjnu v průměru o 7 % více než v září. Ostatním deníkům se prodaný náklad v říjnu ve srovnání se zářím nezvýšil. S výjimkou Aha! nepřekonal žádný z deníků výsledek z loňského října. Pultové prodeje se ale v říjnu oproti září zvýšily o 4 %.
Prodaný náklad deníků (ks)
prodaný náklad | X/2019 | meziměsíční změna (%) | meziroční změna (%) |
Blesk | 187 139 | 1,9 | -7,1 |
MF Dnes | 113 196 | -0,1 | -4,4 |
Deník | 98 065 | -0,6 | -10,3 |
Právo | 64 611 | -1,1 | -6,3 |
Aha! | 44 058 | 7,0 | 0,8 |
Lidové noviny | 31 399 | -3,8 | -7,1 |
Hospodářské noviny | 29 701 | -8,3 | -9,9 |
Sport | 28 992 | -4,9 | -12,6 |
celkem | 597 161 | -0,1 | -6,9 |
Pultový prodej deníků (ks)
pultový prodej | X/2019 | meziměsíční změna (%) | meziroční změna (%) |
Blesk | 154 990 | 4,2 | -2,3 |
Aha! | 41 735 | 7,4 | 0,8 |
MF Dnes | 36 760 | 11,0 | -4,1 |
Právo | 35 661 | 2,2 | -7,2 |
Deník | 25 494 | 1,1 | -13,9 |
Sport | 21 818 | -1,9 | -3,8 |
Lidové noviny | 7 657 | 0,3 | -10,4 |
Hospodářské noviny | 2 445 | -1,8 | -24,9 |
celkem | 326 560 | 4,2 | -4,2 |
Předplatné deníků (ks)
předplatné | X/2019 | meziměsíční změna (%) | meziroční změna (%) |
Deník | 65 347 | -1,0 | -8,8 |
MF Dnes | 61 264 | -1,7 | -6,0 |
Právo | 25 536 | -0,6 | -5,0 |
Hospodářské noviny | 16 014 | 1,5 | -8,5 |
Lidové noviny | 14 560 | 1,3 | -9,4 |
Blesk | 9 120 | 0,9 | 3,1 |
Sport | 3 049 | 0,6 | -1,0 |
Aha! | 573 | -0,2 | 12,8 |
celkem | 195 463 | -0,7 | -6,8 |
zdroj dat: ABC ČR
Podle auditovaných prodaných nákladů ABC ČR za letošní říjen se ve srovnání se zářím zvýšily prodeje bulvárním a společenským týdeníkům Pestrý svět (+6 %), Rytmus života (6%), Sedmička (+10 %), Nedělní Aha! (+12 %) nebo Čas pro hvězdy (+12 %).
Ještě větší zájem o vyhledávání informací souvisejících s úmrtím Karla Gotta registroval výzkum návštěvnosti českého internetu NetMonitor. Informace o úmrtí Karla Gotta významně ovlivnila návštěvnost tří zpravodajských kategorií webových stránek: zpravodajství, společenské magazíny a bulvární magazíny. Nejvyšší návštěvnosti dosáhly tyto tři kategorie 2. října 2019.
Návštěvnost se u výše uvedených kategorií ze dne na den významně zvýšila: například v případě společenských magazínů vzrostla v uvedený den o 1,4 milionu RU a dosáhla tak denního vrcholu ve výši 1,9 milionu uživatelů. Počet návštěvníků digitálních bulvárních médií se zvýšil o 700 tisíc na 2,3 milionu uživatelů a zpravodajských serverů o 600 tisíc na 2,9 milionu RU. Meziměsíční nárůst návštěvnosti činil u kategorie zpravodajství 8-11 % v závislosti na jednotlivých platformách, u bulvárních magazínů 12 – 23 % a u společenských magazínů 12 – 19 %.
-mav-