Zpráva o úmrtí Karla Gotta zvýšila prodej některých titulů

čtvrtek, 12. prosince 2019, 10:35 Tisk MediaGuru

Deníky Blesk a Aha! nebo některé týdeníky zaznamenaly v říjnu oproti září vyšší prodaný náklad. Větší nárůsty si ale připsala internetová média.

Zdroj: MediaGuru.cz

Zdroj: MediaGuru.cz

Deníkům Blesk a Aha! a také některým bulvárním týdeníkům se podařilo prodat v letošním říjnu více výtisků než v předešlém letošním měsíci. Zvýšení prodejů v segmentu tištěných titulů, které se věnují celebritám, souvisí se zprávou o úmrtí Karla Gotta, který zemřel 1. října 2019.

Deník Blesk zůstal v říjnu nejprodávanějším českým deníkem, v průměru se ho prodalo 187 tisíc výtisků, což bylo o dvě procenta více než v září. Deník Aha! prodal v říjnu v průměru o 7 % více než v září. Ostatním deníkům se prodaný náklad v říjnu ve srovnání se zářím nezvýšil. S výjimkou Aha! nepřekonal žádný z deníků výsledek z loňského října. Pultové prodeje se ale v říjnu oproti září zvýšily o 4 %.

Prodaný náklad deníků (ks)

prodaný náklad X/2019 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Blesk            187 139    1,9 -7,1
MF Dnes            113 196    -0,1 -4,4
Deník              98 065    -0,6 -10,3
Právo              64 611    -1,1 -6,3
Aha!              44 058    7,0 0,8
Lidové noviny              31 399    -3,8 -7,1
Hospodářské noviny              29 701    -8,3 -9,9
Sport              28 992    -4,9 -12,6
celkem            597 161    -0,1 -6,9

Pultový prodej deníků (ks)

pultový prodej X/2019 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Blesk            154 990    4,2 -2,3
Aha!              41 735    7,4 0,8
MF Dnes              36 760    11,0 -4,1
Právo              35 661    2,2 -7,2
Deník              25 494    1,1 -13,9
Sport              21 818    -1,9 -3,8
Lidové noviny                 7 657    0,3 -10,4
Hospodářské noviny                 2 445    -1,8 -24,9
celkem            326 560    4,2 -4,2

Předplatné deníků (ks)

předplatné X/2019 meziměsíční změna (%) meziroční změna (%)
Deník              65 347    -1,0 -8,8
MF Dnes              61 264    -1,7 -6,0
Právo              25 536    -0,6 -5,0
Hospodářské noviny              16 014    1,5 -8,5
Lidové noviny              14 560    1,3 -9,4
Blesk                 9 120    0,9 3,1
Sport                 3 049    0,6 -1,0
Aha!                    573    -0,2 12,8
celkem            195 463    -0,7 -6,8

zdroj dat: ABC ČR

Podle auditovaných prodaných nákladů ABC ČR za letošní říjen se ve srovnání se zářím zvýšily prodeje bulvárním  a společenským týdeníkům Pestrý svět (+6 %), Rytmus života (6%), Sedmička (+10 %), Nedělní Aha! (+12 %) nebo Čas pro hvězdy (+12 %).

Ještě větší zájem o vyhledávání informací souvisejících s úmrtím Karla Gotta registroval výzkum návštěvnosti českého internetu NetMonitor. Informace o úmrtí Karla Gotta významně ovlivnila návštěvnost tří zpravodajských kategorií webových stránek: zpravodajství, společenské magazíny a bulvární magazíny. Nejvyšší návštěvnosti dosáhly tyto tři kategorie 2. října 2019.

Návštěvnost se u výše uvedených kategorií ze dne na den významně zvýšila: například v případě společenských magazínů vzrostla v uvedený den o 1,4 milionu RU a dosáhla tak denního vrcholu ve výši 1,9 milionu uživatelů. Počet návštěvníků digitálních bulvárních médií se zvýšil o 700 tisíc na 2,3 milionu uživatelů a zpravodajských serverů o 600 tisíc na 2,9 milionu RU. Meziměsíční nárůst návštěvnosti činil u kategorie zpravodajství 8-11 % v závislosti na jednotlivých platformách, u bulvárních magazínů 12 – 23 % a u společenských magazínů 12 – 19 %.

-mav-