Deset rad zadavatelům: Jak se vyhnout chybám ve Skliku
Společnost Seznam.cz připravila doporučení zadavatelům, na co si mají dávat pozor při tvorbě inzerátů umísťovaných v reklamní platformě Sklik.
Jak se vyhnout nejčastějším chybám při zdávání bannerů do Skliku, popisuje Veronika Janušková, teamleaderka PPC systému Sklik, Seznam.cz.
Zázračné tvrzení
Pokud se na banneru například nachází zázračné tvrzení „Zhubnete 10 kg za 2 dny!”, ve Skliku neprojde. Je totiž nereálné, aby člověk po jakémkoliv jídle nebo i doplňku stravy zhubl 10 kg za 48 hodin.
2. Svislý text
Uživatelům nezobrazujeme reklamy, které přečtou jen v krkolomných pozicích. Abychom reklamu schválili, bude nutné použít vodorovný text.
Průhledné pozadí
Banner s transparentním pozadím při výdeji na partnerských webech, které mohou mít rozličné barvy, by nemusel být zřetelný, nebo by mohl působil jiným dojmem, než stvořitel zamýšlel. Proto se průhlednému pozadí bráníme, naopak neprůhledné pozadí vítáme.
Náhrada za textovou reklamu
Použijte na banneru výzvu k akci, vyhrajte si s grafikou. Čím přitažlivější banner, tím lepší je jeho inzertní výkon.
Nepovolený obsah
Nezveřejníme žádnou inzerci, která odporuje zákonu.
Povinné označení reklamy
Aby si uživatelé nemysleli, že jim konzumace pilulek zajistí pevné zdraví, či zlepší cokoliv jiného, aniž by jedli pestrou stravu nebo sportovali, je nutné jim to oznámit už v reklamě samotné. Kdyby se tak nestalo, hrozí jak inzerentovi, tak nám, pokuta za nedodržení zákona, který označování reklamy nařizuje.
Nevyplnění celé reklamní plochy
Doporučujeme nešetřit místem a využít celou plochu, kterou banner poskytuje. Zvýší se tím šance, že reklama zaujme potenciální zákazníky.
Nepovolený jazyk
Zákazníci by měli sdělení rozumět a tomu je potřeba uzpůsobit volbu použitého jazyka.
Chybějící reklamní sdělení
Bez chybějícího reklamního sdělení uživatelé netuší, o co vlastně jde, a na reklamu proto nekliknou. Nebo obrázek považují za součást grafiky webu. V obou případech může vzniknout špatná zpětná vazba. Kvalita se pak musí dohánět vyšší nabídnutou cenou. Platí, že čím víc banner uživatele zaujme, tím je inzerce levnější.
Nečitelné sdělení
Uživatelé nechtějí čtením reklamních sdělení trávit příliš času. Je potřeba je zaujmout hned. Když si zadavatelé nejsou jistí, jestli jde text přečíst, doporučujeme ho zvětšit.