Partners plánuje penzijní společnost, uvažuje i o bance

středa, 15. ledna 2020, 07:35 Aktuality, Marketing MediaGuru

Finanční skupina Partners si zažádala o licenci na penzijní společnost. Zvažuje i vybudování vlastní banky.

Zdroj: Partners

Zdroj: Partners

Po životní pojišťovně Simplea plánuje finanční skupina Partners založení i vlastní penzijní společnost. Rovněž zvažuje i vybudování banky pro své klienty.

Na sklonku roku si Partners podala žádost o licenci na penzijní společnost. Pilotní provoz plánuje zahájit s vybranou skupinou finančních poradců na konci roku 2020, ostrý start by byl začátkem 2021. „Chceme věci začít dělat jinak – co nejvíce usnadnit práci poradcům a klientům. Důvodem je také nezávislost na jiných penzijních společnostech – snadněji se bude reagovat na podněty poradců a efektivněji spravovat klientský kmen,“ vysvětluje Martin Švec, ředitel Simplea pojišťovny a zároveň šéf projektu nově vznikající penzijní společnosti.

Nová penzijní společnost chce být především proklientská s digitálními a co nejvíce automatizovanými procesy. Bude mít tři účastnické fondy: povinný konzervativní fond, který je daný zákonem, a další dva fondy s vyváženou a dynamickou investiční strategií. „Tak bychom měli nabídnout investování jak pro klienty s averzí k riziku, tak pro ty, kteří se rizika nebojí,“ říká Švec a dodává, že chce v investování do fondů využít světových správců, jejichž nabídka je v Česku u penzijních společností do značné míry omezena.

Kromě toho zvažuje Partners také vlastní banku pro své klienty, jejíž možnosti si skupina v tuto chvíli analyzuje. „Dnes máme téměř 600 tisíc klientů, 90 poboček a 1700 profesionálních poradců. Našim dlouhodobým cílem je zajistit pro naše klienty plné portfolio v oblasti osobních financí,“ popisuje generální ředitel skupiny Petr Borkovec.

Nová banka by měla být maximálně technologická, postavená na datech, se základními službami zdarma. „Propojujeme bankovní služby s nezávislým poradenstvím, proto jsme jediní, kdo to dokáže pro klienty zajistit. Ani v bankovnictví nemáme problém nabízet produkty jiných institucí, pokud jsou pro klienty vhodnější,“ přibližuje Borkovec a dodává: „Díky široké distribuční síti a pobočkám umíme dodat osobní vztah a osobní obslužnost. Budeme první banka, která za klientem umí fyzicky dojít tam, kam on potřebuje.“

-stk-