Pinterest pouští kosmetiku do rozšířené reality

neděle, 2. února 2020, 07:55 Internet & Mobil MediaGuru

Uživatelé Pinterestu dostanou možnost vyzkoušet si, jak na nich produkty sedí. Zatím jde jen o kosmetiku.

Zdroj: Pinterest

Zdroj: Pinterest

Sociální síť Pinterest zvyšuje svůj komerční a marketingový potenciál. Spouští novou funkci na principu rozšířené reality, která má výrazně usnadnit nákupní rozhodování.  Začnou-li uživatelky vyhledávat klíčová slova jako rtěnka, mohou filtrovat zobrazované výsledky podle toho, zda je možné si produkt virtuálně vyzkoušet. Princip je jednoduchý: tlačítko „Try On“ přepne fotoaparát na chytrém telefonu na selfie mód a na displeji zařízení pak lze v reálném čase sledovat, jak budou jednotlivé odstíny rtěnky vypadat na konkrétní uživatelce.  Výběr nemá být malý, do rozšířené reality vrhly své produkty značky jako Neutrogana, L’Oréal, YSL Beauté, Lancôme, Urban Decay nebo Sephora. Posledně jmenovaná firma už zkušenosti s technologií má, podporuje ji ve své vlastní aplikaci. Nyní je může zúročit a své produkty poutavější formou nabízet části z více než 320 milionů uživatelů Pinterestu. Na výběr je 25 různých odstínů rtěnek.

Selekci navíc usnadňuje možnost už před prohledáváním nabídky kosmetických produktů na Pinterestu zaškrtnout, jakému odstínu pleti má výrobek nejlépe odpovídat. Podle údajů Pinterestu zhruba šedesát ze stovky nejhledanějších klíčových slov spojených s pletí zmiňovaly její odstín (olivová, tmavá, bledá...).   Současně tímto krokem platforma prezentuje sebe sama coby místo zohledňující principy inkluze. Provozovatelé sítě počítají s tím, že zvolené zboží půjde v případě zájmu rovnou i nakoupit – byť oklikou přes jednotlivé značkové e-shopy. Produkt je také možné si uložit k pozdějšímu prohlížení.

Není náhoda, že v rozšířené realitě nechává Pinterest vyniknout právě kosmetiku. Podle agentury We Are Social tvoří ženy kolem 70 procent uživatelské báze Pinterestu. Potenciál novinky naznačují ještě další data, která svědčí o tom, že majitelky a majitelé účtu na Pinterestu stráví prohlížením obsahu této sítě výrazně více času než v případě Twitteru či LinkedInu. Průměrný americký uživatel věnuje této činnosti necelých 100 minut měsíčně – to je v porovnání s Twitterem o třetinu více, respektive o dvě třetiny oproti LinkedInu.

S tak relativně velkou mírou zapojení může provozovatel Pinterestu očekávat, že si uživatelky najdou čas na vyzkoušení prvků rozšířené reality. Trend vizuálního zkoušení zboží nicméně chtějí využít i ostatní digitální média. V říjnu začal testovat virtuální nanášení make-upu či rtěnky i Instagram, a to přímo v reklamních příspěvcích. V létě přišel s podobným oznámením i provozovatel videoportálu YouTube. Ten by možnostmi rozšířené reality obohatil nejrůznější kosmetické tutoriály.

-riv-