Nová data: Impuls se drží nad milionem, dál roste Radiožurnál

středa, 5. února 2020, 11:55 Rádio MediaGuru

Rádio Impuls zůstává jedničkou rozhlasového éteru, stanici ČRo Radiožurnál se dál daří zvyšovat počet posluchačů. Ukazují to nová data Radioprojektu za 3. a 4. čtvrtletí 2019.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Rádio Impuls zůstává podle nových dat výzkumu poslechovosti Radioprojektu za druhé pololetí 2019 nejposlouchanějším tuzemským celoplošným rádiem. Denní poslechovost Impulsu představovala 1,018 mil. posluchačů, týdně potom rádio ve druhém pololetí v průměru poslouchalo 1,938 mil. posluchačů. Jde v zásadě o srovnatelné výsledky, kterých Impuls dosáhl v předešlém měření za druhý a třetí kvartál 2019.

Z první trojice nejposlouchanějších celoplošných stanic pokračuje pozvolný růst ČRo Radiožurnálu. Ve druhém pololetí loňského roku se denní poslechovost zvýšila o 18 tisíc posluchačů na 927 tisíc. Také v týdenním poslechu si Radiožurnál polepšil. Protože třetí Evropě 2 se denní i týdenní poslechovost mírně snížila (pokles je v rámci statistické chyby), dál se zvýšil odstup Radiožurnálu od Evropy 2. Radiožurnál předběhl Evropu 2 i v týdenních datech.

Čtvrtá v pořadí Frekvence 1 potvrdila své výsledky z předešlého měření za druhé a třetí čtvrtletí 2019.

Svoji poslechovost zvyšují i další stanice Českého rozhlasu: především to platí pro stanice Dvojka a Plus. Prvně jmenovaná navýšila poslechovost i v týdenních datech (mezikvartálně i meziročně).

Poslechovost (včera) celoplošných stanic, tis. osob

  3+4Q/2019 2Q+3Q/2019 kvartální změna (%) 3+4Q/2018 meziroční změna (%)
Rádio Impuls 1018 1021 -0,3 1051 -3,1
ČRo Radiožurnál 927 909 2,0 899 3,1
Evropa 2 823 839 -1,9 890 -7,5
Frekvence 1 681 690 -1,3 730 -6,7
ČRo Dvojka 326 317 2,8 288 13,2
ČRo Plus 99 97 2,1 92 7,6
ČRo Vltava 53 52 1,9 61 -13,1
ČRo Rádio Wave 15 13 15,4 12 25,0
ČRo D-dur 11 5 120,0 5 120,0
Zet 9 7 28,6 8 12,5
ČRo Jazz 6 6 0,0 6 0,0
Rádio Junior 2 4 -50,0 7 -71,4

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark

V podílu na poslechovosti si ve druhém loňském pololetí polepšily obě vedoucí celoplošné stanice Impuls a Radiožurnál. Svůj podíl na poslechovosti zvýšila v nových datech také stanice ČRo Dvojka.

Podíl stanic na poslechovosti (%)

Zdroj: Radioprojekt, 3+4Q/2019, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark, hodnota se zobrazí najetím na příslušné pole

Mezi nadregionálními stanicemi se zmenšil odstup vedoucích stanic sítě Hitrádií před Rádiem Blaník. Obě nadregionální skupiny si v denních datech polepšily. Svoji poslechovost také navýšilo třetí Rádio Kiss. Dál roste poslechovost Fajn rádií.

Také poslechovost regionálních stanic na čele je vyrovnaná. Vedoucí Helax vykazuje denní poslechovost 83 tisíc osob, ČRo Brno 82 tisíc.  Podle nových dat se snížila poslechovost rádia Krokodýl, naopak pozici vylepšilo Signál rádio.

Poslechovost (včera) nadregionálních stanic, tis. osob

nadregionální 3+4Q/2019 2Q+3Q/2019 kvartální změna (%) 3+4Q/2018 meziroční změna (%)
Hitrádio total 647 640 1,1 675 -4,1
Rádio Blaník 640 619 3,4 558 14,7
Rádio Kiss 382 358 6,7 329 16,1
Country rádio  262 268 -2,2 259 1,2
Fajn Radio total 254 218 16,5 203 25,1
Rádio Beat 246 256 -3,9 240 2,5
Rock Rádio 115 121 -5,0 116 -0,9
Rádio Čas 103 101 2,0 97 6,2

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark

Poslechovost (včera) regionálních stanic, tis. osob

regionální 3+4Q/2019 2Q+3Q/2019 mezikvartální změna (%) 3+4Q/2018 meziroční změna (%)
Rádio Helax 83 90 -7,8 77 7,8
ČRo Brno 82 83 -1,2 94 -12,8
Rádo Krokodýl 76 93 -18,3 89 -14,6
Signál Rádio 59 57 3,5 50 18,0
Rádio Haná 53 68 -22,1 59 -10,2
Radio Contact Liberec 44 55 -20,0 45 -2,2
Rádio Rock Max 40 55 -27,3 45 -11,1

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark

V roce 2020 se mění podíly rozhlasových obchodních sítí. Vzhledem ke změnám na rozhlasovém reklamním trhu je podle dat za druhé pololetí 2019 nejsilnější Media Club – Radio United total, zastupující mj. všechny komerční celoplošné stanice. Jeho podíl představuje 43,8 %. Radiohouse, který má ve svém portfoliu nadregionální i regionální soukromé stanice, má podle aktuálních dat podíl 31,3 %. Podíl stanic Českého rozhlasu se zvýšil na 22,7 % (+0,9 pb. ve srovnání s obdobím za 2. a 3. kvartál 2019).

Podíl rozhlasových obchodních sítí (%)

Zdroj: Radioprojekt, 2+3Q/2019, SKMO, ASMEA, Median, Stem/Mark

-mav-