RRTV zahájila správní řízení kvůli reklamě na Hanáckou vodku

čtvrtek, 27. února 2020, 15:40 Aktuality, Reklama , Aktualizováno MediaGuru

Reklama na Hanáckou vodku vytváří podle RRTV dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému úspěchu.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) se rozhodla zahájit správní řízení se společností Palírna u Zeleného stromu kvůli možnému porušení zákona o reklamě (č. 40/1995), podle kterého nesmí reklama na alkoholické nápoje vytvářet dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému nebo sexuálnímu úspěchu.

RRTV se domnívá, že zadáním reklamního spotu s motivem Hanácká vodka – Pure Silvestr Spirit (vysílané 27. 11. 2019 na TV Prima) došlo k porušení zákona tím, že zpěvák Matěj Ruppert v reklamě vystupuje jako vzor, který následují ostatní, a to „až do prostředí baru, kde se baví společnými tanečními kroky“, píše ve svém stanovisku rada. Reklama podle RRTV vyvolává dojem, že Hanácká vodka je ryzím tajemstvím dobré zábavy. „Obchodní sdělení tak vytváří dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému úspěchu,“ uvedla RRTV.

Zdroj: Hanácká vodka

„Od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jsme žádnou zprávu ohledně možného správního řízení nedostali, ať už v jakékoli formě. Ve chvíli, kdy informaci spolu s detaily o možném porušení zákona oficiálně obdržíme, se k celé situaci vyjádříme,“ komentuje ředitel Palírny U Zeleného stromu Pavel Kadlec.

Palírna U Zeleného stromu spustila novou kampaň na Hanáckou vodku loni v listopadu. Značka se poprvé spojila se známou tváří, kterou se stal zpěvák Matěj Ruppert.

Aktualizováno ke dni 3. března o vyjádření Pavla Kadlece.

-mav-