Mafra zůstává nejsilnější na čtenářském trhu před CNC a VLM

středa, 27. května 2020, 07:45 Tisk MediaGuru

Trojici čtenářsky nejsilnějších vydavatelství tvoří nadále Mafra, Czech News Center a Vltava Labe Media.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Mediální skupina Mafra zůstává nejsilnějším subjektem na čtenářském trhu tištěných titulů. Ukazují to nová data výzkumu čtenosti Media projekt, podle kterých dosahuje celková čtenost titulů skupiny Mafra 3,408 mil. čtenářů na vydání.

Ani pozice na dalších místech se nemění: druhým nejsilnějším je Czech News Center s celkovou čteností 3,359 mil. čtenářů a třetím nejsilnějším Vltava Labe Media. Tituly tohoto vydavatelství četlo ve sledovaném období celkem 2,485 mil. čtenářů.

Pozici čtvrtého nejsilnějšího nadále udržuje Burda International CZ (829 tisíc). S pořadím ale zamíchal odchod vydavatelství Empresa Media (Týden, Sedmička, Exkluziv aj.) z výzkumu čtenosti Media projektu. Do pětice nejsilnějších se tak nově zařadilo vydavatelství RF Hobby  (517 tisíc).

Z rozložení podílů na čtenosti je zřejmé, že vedoucí trojice ovládá zhruba 70 % čtenářského trhu.

Dosah TOP 10 vydavatelů podle počtu čtenářů (tis. osob)

Zdroj: Media projekt, 4Q/2019+1Q/2020, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark. Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Podíl vydavatelů na čtenářském trhu (%)

Zdroj: Media projekt, 4Q/2019+1Q/2020, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

-mav-