Velké festivaly se ruší, zadavatelé řeší alternativy

čtvrtek, 14. května 2020, 07:30 Marketing, Koronavirus MediaGuru

Mezinárodní tisícihlavé festivaly letos v létě nebudou. Zadavatelé vymýšlí alternativní aktivace.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Od chvíle, kdy na konci dubna ministr kultury Lubomír Zaorálek řekl, že „tisícihlavé mezinárodní festivaly je něco, co si hygienici ani ministerstvo zdravotnictví představit nedovede“, došlo již ke zrušení několika letošních letních festivalů. Za měsíc tak Votvírák, jak bylo doposud zvykem, nezahájí festivalovou sezónu. Na příští rok se přesunuly i další festivaly, například Rock for People, Colours of Ostrava, Brutal Assault, Hip Hop Kemp nebo Brutal Assault. Některé akce se svým oficiálním stanoviskem ještě stále čekají – Let It Roll slibuje vyjádření do 18. května, Sázavafest do poloviny června. Jiné posouvají letošní termín na později – třeba Smetanova Litomyšl se má konat v červenci, Metronome Prague v září. Zda se nakonec některý z festivalů uskuteční, bude záležet na vývoji pandemické situace. Už nyní je ale jisté, že naplánované letní festivalové aktivace zadavatelů doznají změn. 

Zadavatelé hledají alternativy 

„Festivaly jsou pro nás důležité z pohledu prodejů i z pohledu komunikace našich značek, pro které představují důležitý prvek v budování vztahu se spotřebiteli,“ popisuje Roman Trzaskalík, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje, který patří k významným festivalovým partnerům. Letos tak pivovarnická společnost přichází například o Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech, Olympijské parky v Praze, Brně a Ostravě nebo již zmíněné Colours of Ostrava. 

Z tohoto důvodu řeší Plzeňský Prazdroj alternativy a vymýšlí nové aktivace, které by oslovily spotřebitele během letošního léta. Značka Pilsner Urquell tak například nově podporuje projekt Art Parking, multižánrový drive-in festival, který lidem v Praze přináší divadelní představení, koncerty, filmová promítání a jiné akce, jež si vychutnávají z bezpečí svého auta. Brzy by podobnou možnost měli mít i lidé v Plzni a dalších městech. V průběhu vystoupení si mohou návštěvníci objednat čepovaný Pilsner Urquell či Birell a další občerstvení. 

„Naše značky budou i během léta, pokud to situace a opatření dovolí, pokračovat v aktivaci komunit, které podporujeme dlouhodobě. Nyní se navíc chceme podílet na oživení jejich veřejného života,“ přibližuje Roman Trzaskalík. Velkopopovický Kozel bude tedy pokračovat v podpoře dobrovolných hasičů, kterým nyní uvařil speciální várku piva. Zároveň se zaměří na komunikaci piva Kozel Mistrův ležák. Gambrinus pokračuje s podporou lokálních amatérských fotbalových klubů i v komunikaci piva Gambrinus 11. Radegast se zaměří na svou produktovou novinku Radegast Ratar.

Naše značky budou i během léta, pokud to situace a opatření dovolí, pokračovat v aktivaci komunit, které podporujeme dlouhodobě. Nyní se navíc chceme podílet na oživení jejich veřejného života.

Roman Trzaskalík

„Naše pivovarské dny jako Den Kozla, Pilsner Fest, Gambrinus den a Radegast den, které každoročně navštíví desítky tisíc lidí, zvažujeme přesunout na pozdější termín tento rok, pokud to situace a opatření dovolí,“ dodává Trzaskalík.

Aktivace dělané pro dobu postkoronavirovou

Jeden z dalších významných partnerů letních festivalů, společnost Jan Becher Pernod Ricard (JBPR), rovněž uvažuje o alternativách, nicméně své marketingové festivalové investice nehodlá do jiných letních aktivit přesunout v plné míře. „Vybrali jsme několik málo vybraných projektů, které v létě budeme realizovat, více ale nebudeme prozrazovat. Všechny jsou založené na objektivních změnách v chování společnosti v době postkoronavirové – jako lokální turistický ruch, přetrvávající strach se sdružovat a chodit do provozoven, pohodlnost posezení doma, na chatách, na zahrádkách apod.,“ popisuje na dotaz MediaGuru marketingový manažer firmy Petr Polák. 

Ze značek JBPR se s festivaly spojuje například gin Beefeater, Becherovka nebo Jameson, které mají na letní akce připraveny své zóny, drinky i doprovodný program. I během osekaného léta se jim však dostane pozornosti. Beefeater se například zaměří na své ochucené varianty Pink a novinku Blood Orange. Becherovka podpoří své míchané drinky Beton nebo Beton Bitter, ale také variantu Becherovka Lemond. „Léto patří také drinku Jameson Ginger, skvělému osvěžujícímu drinku, oblíbenému mezi muži i ženami,“ dodává Petr Polák. 

Beefeater uvádí krvavý pomeranč, podporu chystá v létě

pátek 10. dubna 2020

Česká spořitelna, jež podporuje například Smetanovu Litomyšl, Metronome Prague nebo Colours of Ostrava, stále počítá s letní aktivací svých klientů. Zatímco některé akce by se letos, byť v pozměněném termínu či při omezeném počtu diváků, přece jen měly odehrát, v případě zrušeného ostravského festivalu podporuje banka alespoň online obsah v rámci Melting Potu. 

Kromě kultury se chystá Česká spořitelna zapojit i do sportovních aktivit. „Spolu s Českým atletickým svazem plánujeme realizaci veřejných sportovních akcí na stovkách sportovních stadionů po celé České republice, to vše v souladu s uvolňováním restrikcí sdružování,“ vysvětluje tiskový mluvčí banky Filip Hrubý. Na podzim by pak měly přibýt veřejné sportovní akce na náměstích hlavních krajských měst. 

-stk-