Prodeje časopisů byly v krizi příznivější než u deníků

pondělí, 15. června 2020, 11:45 Tisk MediaGuru

Také prodeje časopisů byly poznamenány opatřeními, která byla zavedena proti šíření koronaviru. Podle dubnových dat byla ale dopad menší než u deníků.

Zdroj: MediaGuru.cz

Zdroj: MediaGuru.cz

Průměrné prodané náklady českých časopisů se v dubnu vyvíjely o něco příznivěji než v případě denního tisku. Přestože i časopisy byly poznamenány viditelnějším meziročním poklesem, v průměru se v letošním dubnu ve srovnání se stejným měsícem loni snížily o 13 %. Nejlépe si vedly čtrnáctideníky, naopak nejvíce byly poznamenány týdeníky. Ukazují to data ABC ČR.

Mezi jednotlivými tituly jsou ve vývoji prodaného nákladu  velké rozdíly. některé z nich pocítily pokles prodaného nákladu v rozmezí i 20-30 procent, některé tituly dopady pandemie v dubnu téměř nezaznamenaly. 

Z týdeníků se např. dařilo ženským týdeníkům Chvilka pro tebe, Překvapení, dále společenskému týdeníku Téma nebo programovému televiznímu týdeníku TV pohoda. V těchto případech zůstaly prodané náklady v dubnu na srovnatelné úrovni jako v dubnu 2019, nebo poklesly maximálně o 2 %. Také mezi čtrnáctideníky vykázaly relativně příznivé výsledky televizní programové časopisy (konkrétně TV mini, TV Plus 14) nebo křížovkářský titul Nedělní Blesk Křížovky. Mezi měsíčníky si v dubnu meziročně polepšily Blesk Křížovky, magazíny Cosmopolitan, Burda, Computer či Bydlení. Lepší výsledky než v loňském dubnu měly také časopisy Glanc, Gurmet, Harper's Bazaar nebo Chvilka pro luštění.

Souhrnný prodaný náklad časopisů (ks)

periodicita souhrnný prodaný náklad duben/2020 změna vs. březen 2020 (%) změna vs. duben 2019 (%)
týdeníky           1 108 879    -5,5 -18,7
čtrnáctideníky           1 007 278    -1,6 -6,1
měsíčníky a tituly s delší periodicitou           1 280 977    -8,6 -14,9

Zdroj: ABC ČR

-mav-