Instagram zkouší víc zviditelnit nákupní sekci

neděle, 12. července 2020, 08:00 Internet & Mobil MediaGuru

Vývojáři sociální sítě testují prominentní umístění odkazu vedoucího do nákupní zóny, navíc v ní má přibýt obchodníků.

Zdroj: Facebook

Zdroj: Facebook

Provozovatel Instagramu pokračuje v neustálých úpravách fungování a uživatelského rozhraní této digitální platformy. Malému vzorku americké populace začíná zobrazovat pozměněnou úvodní obrazovku. V ní na dolní navigační liště místo tlačítka Aktivita, symbolizovaného srdíčkem, ukazuje ikonu kabelky, která vede do nákupní sekce Instagramu. Ačkoliv jde o zdánlivě drobnou úpravu, z uživatelského pohledu představuje „Aktivita“ zásadní ikonku. Je to právě ona, přes kterou se majitel instagramového účtu dozví, jak na jeho obsah reagují ostatní a komu všemu se líbí. Nyní ji programátoři zkoušejí přesunout do pravého horního rohu. Dostávají tak plánu oznámenému v květnu. Server TechCrunch, který na přechod novinky do testovacího provozu upozornil, ji nicméně interpretuje z obchodního hlediska jako logický pokus přitáhnout více uživatelů k takzvaným nákupním příspěvkům. Pokud však experiment taková očekávání nenaplní, k zachování změn nebude mít firma nejspíš důvod, usuzuje server.

Nová nákupní ikonka před spotřebiteli rozprostírá dosud nezměněnou podobu komerční sekce, který znají ze záložky Objevit. Součástí květnového oznámení byl přitom i příslib vylepšení layoutu. Místo toho se ale nákupní sekce dočkala možná ještě důležitějšího vylepšení. To souvisí s potenciální velikostí nabízeného sortimentu. Ve čtvrtek vstoupily v platnost upravené podmínky používání Instagramu pro prodej zboží tak, aby je splňovaly i malé firmy či jednotliví tvůrci s vlastním internetovým obchodem. Jejich působení na Instagramu kromě toho může ještě usnadnit další v tomto týdnu spuštěná funkce, s jejíž pomocí lze pod příspěvek napevno připnout až tři uživatelské komentáře dle vlastního výběru. „Máte díky tomu příležitost lépe nastolovat tón konverzace, například zvýrazněním pozitivních komentářů,“ popisuje viceprezident pro produkt Vishal Shah.

Používat původně obrázkovou sociální síť jako svůj e-shop nicméně chtějí ve větší míře  i globální značky. Koncem června prodejce kosmetiky a parfémů Sephora spustil jako poslední zástupce velké firmy instagramové instantní nákupy. Konzumenti v případě využití funkce ani nemusejí opouštět Instagram a objednávku včetně platby mohou vyřídit přímo v aplikaci. Sephora se tímto krokem zařadila vedle více než osmdesát dalších značek jako Adidas či Zara.

-riv-