Ilustrační foto, zdroj: Flemedia
Soutěž Flema Media Awards, která oceňuje inovátorský a kreativní přístup v mediálním plánování, vyhlásila letošní shortlist. Z 50 přihlášených kampaní postoupilo do užšího výběru 21 kampaní v deseti kategoriích.
Přihlášené práce hodnotila odborná porota, složená z 81 odborníků v oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur. Vítěze vybere odborná porota na svém on-line setkání 14. října. Vyhlášení výsledků soutěže proběhne v listopadu.
Nejvíce kampaní na shortlistu mají agentury PHD CZ (3), Symbio (3), Triad Advertising (3) a Wavemaker Slovakia (3). Ze zadavatelů se nejvíce dařilo společnostem Plzeňský Prazdroj (4) a Škoda Auto (4).
Shortlist Flema 2020
| Název kampaně | Autor | Zadavatel | Země |
| Nejlepší využití digitálních médií | |||
| HBO - Projev, který se nikdy nestal | Symbio | HBO Europe | CZ |
| IKEA - Spánkoví hrdinové | Triad Advertising | IKEA Česká republika | CZ-SK |
| Státní opera ND - #openforopera | Raiffeisenbank | Raiffeisenbank | CZ |
| Velkopopovický Kozel – Mistr ležáků – První messengerová hra | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj | CZ |
| Nejlepší využití TV | |||
| Slovak Telekom - Horská záchranná služba | Wavemaker Slovakia | Slovak Telekom | SK |
| Nejlepší využití rádia | |||
| Škoda Octavia - 1000 způsobů, jak představit novou Octavii | PHD (CZ) | Škoda Auto | CZ |
| Nejlepší využití influencera | |||
| Pilsner Urquell - Jak si vychovat své vlastní influencery | WeDigital | Plzeňský Prazdroj | CZ |
| Tiger Challenges 2019 | Friendly | Maspex Czech | CZ-SK |
| Nejlepší využití engagementu | |||
| Škoda Auto - Hrdě fandíme našim na cestě za vítězstvím | Peppermint digital | Škoda Auto | CZ |
| Škoda Auto - Nová Octavia pod Vaším palcem | PHD (CZ) | Škoda Auto | CZ |
| Nejlepší využití dat | |||
| KIA - Testovacie jazdy KIA a INRES SMART banner | Digiline | Kia Slovensko | SK |
| Slovenská sporiteľňa - Sloboda je v tebe | Wavemaker Slovakia/ Zaraguza | Slovenská sporiteľňa | SK |
| Nejlepší využití real-time marketingu | |||
| Generali Česká pojišťovna - Pomáháme sestřičkám | Pria System | Generali Česká pojišťovna | CZ |
| Škoda Octavia - 1000 způsobů, jak představit novou Octavii | PHD (CZ) | Škoda Auto | CZ |
| Nejlepší malá kampaň | |||
| Pilsner Urquell - Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? | Bison&Rose | Plzeňský Prazdroj | CZ |
| Post Bellum - #OciPrePlac | Oliver agency/Getlike | Post Bellum | SK |
| Ria - Sliby mojí vagíně | Symbio | Hartmann-Rico | CZ |
| Nejlepší velká kampaň | |||
| Gambrinus - Pet stop | Triad Advertising | Plzeňský Prazdroj | CZ |
| Slovak Telekom - Horská záchranná služba | Wavemaker Slovakia | Slovak Telekom | SK |
| Nejodvážnější počin | |||
| HBO - Projev, který se nikdy nestal | Symbio | HBO Europe | CZ |
| Státní opera ND - #openforopera | Raiffeisenbank | Raiffeisenbank | CZ |
Zdroj: Flemedia
Soutěží se ve 14 kategoriích: v pěti kategoriích podle media typu (nejlepší využití TV, tisku, OOH, rádia a digitálních médií), ve dvou průřezových (Nejlepší velká kampaň a Nejlepší malá kampaň), v šesti kategoriích Media&Insight (nejlepší využití dat, engagementu, influencera, multiscreeningu, real-time marketingu a nejlepší lokální exekuce globální kampaně) a jedné speciální kategorii – Nejodvážnější počin. Také letos Flema vyhlásí ocenění Inovativní autor, Inovativní zadavatel a Grand Prix za absolutně nejlépe hodnocenou kampaň.
„Jsme příjemně překvapeni množstvím letošních přihlášek, kterých je pouze o osm méně než v loňském roce. Svědčí to o tom, že snaha o inovativní přístupy a myšlení je potřebná a žádaná i v této době. Zároveň si vážíme úsilí všech porotců a jejich času, který hodnocení věnují. Těšíme se na druhé kolo poroty, které se uskuteční on-line formou, což je pro nás nové, a jsme velmi zvědaví, co tato změna přinese,“ říká k shortlistu Petra Vejdělková, projektová manažerka pořádající společnosti Flemedia.
-mav-