Kovap mění strategii a cílí více na děti než sběratele

neděle, 11. října 2020, 09:05 Retail, Marketing MediaGuru

Kovap, český výrobce plechových hraček, prochází řadou změn. Loni změnil logo a letos mění portfolio, obaly a cílí více na děti. Své novinky představuje poprvé na Designbloku.

Nový redesignovaný traktůrek je určen dětem od tří let a bude levnější než původní, zdroj: Kovap

Nový redesignovaný traktůrek je určen dětem od tří let a bude levnější než původní, zdroj: Kovap

Český výrobce plechových hraček firma Kovap mění portfolio, vizuální identitu a cílí nově na menší děti. Všechny novinky se rozhodl představit na letošním Designbloku (začal 7. října), kde bude vystavovat vůbec poprvé. Interaktivní formou chce východočeská firma s tradicí od roku 1946 ukázat jak výrobní postupy, tak designové a produktové novinky. Není sama, letos na Designbloku vystavuje poprvé více českých firem.

Návštěvníci si budou moci na autentickém dřevěném ponku s frézami vyzkoušet, jak obtížné je správně ohnout plech nebo do něj precizně vyvrtat otvor, na panelech se seznámí s historií firmy a jejími nejvýznamnějšími produkty, mezi které se řadí plechový parní válec, ikonická beruška na klíček nebo traktůrek s funkční řadicí pákou a pohonem na klíček.

Kovap jde na Designblok s tím, že si zde chtějí vyzkoušet komunikační kanál, který dosud nikdy nevyužil, a to výstavu v centru Prahy. „Chceme návštěvníkům vysvětlit a ukázat, jak náročná je výroba jedné plechové hračky, že plech je nesmírně atraktivní materiál pro výrobu udržitelných a kvalitních produktů. V neposlední řadě chceme zjistit názor veřejnosti na nový traktůrek,“ popisuje důvody účasti Filip Klepek, generální ředitel společnosti Kovap.

Nový traktůrek ve více barevných variantách se začne prodávat příští rok, zdroj: Kovap

Nový traktůrek ve více barevných variantách se začne prodávat příští rok, zdroj: Kovap

Novou hračku vytvořila designérka Lenka Svatošová, zdroj: Kovap

Novou hračku vytvořila designérka Lenka Svatošová, zdroj: Kovap

Žena návrhářka poprvé v historii Kovap

Hlavní novinkou, kterou hodlají na Designbloku ukázat, je hračka mířící na děti. „Chystáme se především představit novinku pro rok 2021, která by měla vyvolat pozornost jinde než u dospělých sběratelů, tam kde společnost Kovap v roce 1946 začala. U dětí,“ dodává Filip Klepek, který chce začít rozšiřovat portfolio o produktovou řadu pro menší děti.

Návštěvníci uvidí prototyp zcela nové hračky, vytvořené designérkou Lenkou Svatošovou z česko-belgického designerského studia gentle&more. Jedná se o traktor pro děti od tří let. Bude bez pérového strojku, odolný, aby se dal bez problémů vyslat do bláta nebo písku. „Tradiční Kovap traktůrek jsme redesignovali tak, aby byl bezpečný, dostatečně odolný a zajímavý pro současné tříleté dítě, není určen výhradně pro chlapce, mělo by se jednat o univerzální hračku. Abychom rozšířili možnosti hry, k traktoru jsme tedy přidali figurku traktoristy a psa,“ říká Lenka Svatošová.

Novou hračku začne firma v několika barevných variantách vyrábět v příštím roce. Její cena bude nižší, než u tradičního výrobně a mechanicky složitějšího modelu a také díky tomu bude novinka přístupnější i rodičům malých dětí. Je to poprvé v historii firmy, kdy na vývoji nové hračky pracovala žena. „Lenka je schopná vnést do našich produktů prvky, které dokáží oslovit i děvčata. Chceme dělat hračky jak pro kluky, tak pro holky,“ vysvětluje Filip Klepek, proč oslovili právě Lenku Svatošovou a dodává, že aktuálně v Kovapu není obsazená pozice produktového inženýra.

Traktůrek a beruška jsou stálice, prodávají se po generace, zdroj: Kovap

Traktůrek a beruška jsou stálice, prodávají se po generace, zdroj: Kovap

Sběratelům ale zůstávájí věrní

Hračky z Kovapu si ale často kupují dospělí jako sběratelské kousky. To je i případ Tatrovek, které firma obvykle vyrábí v limitovaném počtu a hlavním smyslem je cílit právě na sběratele, kteří takové speciály umí ocenit. Letos na jaře představili další Dakarský speciál Tatra 815 Granada 1995 a v týdnu, kdy se koná Designblok umístí na svůj e-shop další dva Tatrovácké speciály.

„Sběratelů si vážíme a budeme na ně cílit vždy. Nejen tady v ČR, ale všude ve světe, kde si Kovap budoval od 70. let minulého století dobré jméno. Výrobců plechových hraček, navíc s pérovým strojkem a takovou tradicí, dnes není už není mnoho. To nám ovšem nebrání oslovit i generaci dnešních dětí. Plechové hračky mají stále co nabídnout,“ říká Klepek.

Stálice posledních let je sluníčko červené, stabilně se pohybuje okolo 8 tisíc prodaných kusů ročně, a také traktůrek, který vyrábíme v mnoha modifikacích a modelech.

Filip Klepek, generální ředitel Kovap

Nový obal pro kamenné prodejny

Kromě ukázek z výroby a novinek přišla firma koncem loňského roku s novým logem a letos i se zbrusu novým balením, které by mělo zaujmout zákazníka, zejména v kamenných obchodech, kam firma plánuje pronikat. Nový obal představí Kovap také na Designbloku. „Oslovili jsme několik tiskáren a nejvíc se nám zalíbil koncept s průhledy kol a grafické zpracování od tiskárny HRG, která sídlí v Litomyšli,“ říká Filip Klepek. Obrázky hraček na obalech, inspirované obrázky na krabičkách z 60. let, byly vytvořeny grafickým týmem sesterské firmy Kaden. Použitým materiálem je tzv. kraftpack, tedy skládačková lepenka, vyrobená převážně z primární dřevoviny, krabička je kompletně recyklovatelná.

I samotné plechové hračky jsou ekologické, již jen tím, že jsou trvanlivé. Běžně se předávají v rodině z generace na generaci. Při vývoji nového traktůrku nyní v Kovap intenzivně hledají nejekologičtější variantu přírodní gumy, kterou použijí na měkčené díly. Firma navíc používá vodou ředitelné barvy a 100 % hodnoty hračky včetně polotovarů je vyrobeno v ČR. S blížící se sezónou Vánoc by letos chtěli být více vidět v médiích a proto budou realizovat rozsáhlejší mediální kampaň, jak v online tak v tištěných médiích.

Výrobce hraček Kovap mění logo a spustí nový e-shop

úterý 10. prosince 2019

-zue-