ČT pro rok 2021 nemění základní cenu reklamy

středa, 2. prosince 2020, 07:30 TV MediaGuru

Reklama na České televizi v příštím roce oproti letošnímu roku téměř nepodraží. Mírné úpravy se týkají jen sezónních koeficientů.

Zdroj: Česká televize

Zdroj: Česká televize

Česká televize ponechá pro rok 2021 základní cenu reklamy na stejné úrovni, jakou stanovila pro letošní rok. Z nového ceníku vyplývá, že základní CPP v cílové skupině D15+ je pro období příštího roku stanoveno na 27 tisíc Kč.

Úpravy sezónních koeficientů jsou spíš kosmetické. V průměru se zvyšují o necelá dvě procenta, mírné navýšení se týká především měsíců únor a srpen (+5 %), v květnu, v září a v první části prosince jde o zvýšení o necelá čtyři procenta. Ve všech zbývajících měsících roku zůstávají sezónní indexy na letošní úrovni. To samé platí o stopážových a tandemových koeficientech.

Z letošního roku „se přesouvají" i reklamní ceny stanovené pro významné sportovní události. Ty se měly odehrát už letos, kvůli koronavirové pandemii byly posunuty na rok 2021. Navýšení reklamních cen oproti základnímu ceníku je v případě hokejového MS, olympiády a fotbalových zápasů Eura bez české účasti o 50 %. Cena reklamy u zápasů Eura s účastí českých reprezentantů se pak zvyšuje o 100 %.

Česká televize v září odhadla letošní pokles příjmů kvůli koronaviru o zhruba 200 milionů korun. Z toho 150 milionů Kč by měl představovat výpadek z obchodní činnosti a 50 milionů příjmy z koncesionářských poplatků

Objem reklamy na České televize je výrazně omezen zákonem. Klasickou spotovou reklamu může ČT vysílat pouze na stanicích ČT2 a ČT sport, a to v objemu 0,5 % denního vysílacího času.

-mav-