Kampaň Na každém záleží měla pozitivní ohlas i reálný efekt

čtvrtek, 17. prosince 2020, 12:00 Aktuality, Reklama MediaGuru

38 % lidí díky iniciativě #NaKaždémZáleží více dodržovalo doporučovaná opatření „ruce – roušky – rozestupy“.

Zdroj: #NaKaždémZáleží

Zdroj: #NaKaždémZáleží

Kampaň Na každém záleží, která se uskutečnila od 4. do 30. listopadu 2020, celkově zaznamenalo 54 % online populace ve věku 15-64 let. Vyplývá to z výzkumu uskutečněného metodou CAWI na vzorku 500 respondentů.

Kampaň tvořilo několik video spotů. Spot, který apeloval na zodpovědnost jednotlivců „Budoucnost máme ve svých rukou“, zaznamenalo 40 %. Stejné procento lidí zaznamenalo i děkovný spot. Necelá třetina (31 %) uvedla, že zaznamenala i spot, který vyzýval k darování krevní plazmy.

Videa a jejich míra zapamatovatelnosti v kampani #NaKaždémZáleží

Videa a jejich míra zapamatovatelnosti v kampani #NaKaždémZáleží

Nadprůměrně byla hodnocena kreativita videí. Zde se parametr „video upoutalo mou pozornost“ vyšplhal až na 60 %.

Kampaň měla dopad i na reálné chování lidí. 38 % lidí uvedlo, že díky kampani více dodržovalo doporučovaná opatření „ruce – roušky – rozestupy“. Více to byli lidé od 45 let a ve věku 15-24 let, pohlaví nehrálo roli. O darování plazmy díky kampani uvažovalo 41 % a 7 % uvedlo, že ji darovalo. O darování plazmy častěji uvažovaly ženy a lidé do 25 let, nicméně ochota darovat plazmu byla vysoká i u ostatních věkových skupin. Dárci plazmy byli častěji muži, pravděpodobně díky nastaveným podmínkám pro darování plazmy.

Alespoň jednoho partnera, který se s akcí spojil, dokázalo uvést 39 % lidí. Nejčastěji si vybavovali Českou spořitelnu, Mall.cz a Komerční banku, z médií pak Českou televizi a Novu. Nadpoloviční většina lidí (60 %) také uvedla, že zapojení firem do podobných akcí vnímá pozitivně.

Celkově tento typ kampaně vnímá pozitivně 55 % populace. Většina (64 %) lidí by uvítala její pokračování.

Kampaň #NaKaždémZáleží se zaměřila na tři roviny: podporovala zavedená opatření, podporovala soudržnost lidí v zemi a děkovala první linii. K iniciativě, na jejímž začátku stáli zástupci pojišťovny Direct, reklamní agentury McCann Prague, mediální agentury PHD a kreativní agentury Brain One, se postupně připojili další dobrovolníci a partneři.

-mav-