Obrat velkých kamenných hráčů z onlinu se zdvojnásobil

středa, 6. ledna 2021, 12:25 Aktuality, Retail MediaGuru

U velkých kamenných hráčů obraty z online prodejů v roce 2020 meziročně vzrostly na dvojnásobek, vyplývá to ze statistik společnosti Shopsys.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Loňský rok přinesl rozmach e-commerce. V porovnání s předchozím rokem se obraty velkých kamenných hráčů z online prodejů vyšplhaly na dvojnásobnou hodnotu. Někteří z prodejců zaznamenali dokonce vícenásobné nárůsty. Průměrná výše objednávky se nezvýšila a konverzní poměr vzrostl meziročně o 25 %. Ukazují to statistiky společnosti Shopsys.

Podstatným dílem k dvojnásobným obratům velkých kamenných hráčů přispěli lidé, kteří upřednostňují běžné nakupování právě v kamenných prodejnách. Zatímco v roce 2019 stále ještě drtivá většina nákupů probíhala tímto způsobem, pandemie covid-19 tuto formu nakupování Čechům ve velké míře z pochopitelných důvodů znemožnila. Zákazníkům upřednostňujícím osobní návštěvy obchodů tak najednou prakticky nezbylo nic jiného než zvolit online formu nakupování. Právě z toho nejvíce těžili velcí kamenní hráči, kteří disponují silnými brandy a databázemi zákazníků, které dokázali zmobilizovat k online nakupování.

„Avizovaný nárůst u kamenných hráčů mohl být pravděpodobně ještě vyšší, nicméně ne všichni byli na takový přesun do sféry online připraveni,” říká Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys, a pokračuje: „I když jde úroveň online prodeje u velkých kamenných hráčů nahoru, stále ještě můžeme najít celou řadu prodejců, kteří mají na svých e-shopech velký prostor ke zlepšení. Jako extrémní problém se na konci minulého roku ukázaly u některých prodejců také návazné procesy jako vychystávání a expedice zboží či zákaznická podpora.“

O celou jednu čtvrtinu se u velkých kamenných hráčů meziročně zvýšil tzv. konverzní poměr, který představuje procentuální podíl lidí, jenž e-shop navštíví a nákup skutečně provedou. Ke zvýšení konverzního poměru došlo patrně proto, že lidé často neměli možnost nákup - konverzi - dokončit v kamenné prodejně.

Hlavním směrem do budoucna, kterým se zejména velcí online i offline prodejci vydají, bude propojování světů online a offline. Cílem bude nabídnout možnost zákazníkovi být plnohodnotně obsloužen na všech kanálech, a poskytnout mu tak maximální možnou míru komfortu. „Všichni kamenní hráči budou chtě nechtě muset do e-commerce investovat podstatně větší část svých finančních zdrojů, než byly dosud zvyklé. Jejich e-shopy pro ně už nadále nemohou být pouze doplňkovým prodejním kanálem,” dodává Kapošváry.

-stk-