Televize loni doručily srovnatelný počet GRP

středa, 13. ledna 2021, 07:35 TV, Reklama MediaGuru

Přestože pandemie ovlivnila objem reklamních televizních GRP především na jaře, televize v celku loni doručily srovnatelný počet GRP jako o rok dříve.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Souhrnný počet reklamních televizních GRP, které televize loni doručily, dosáhl v loňském roce téměř srovnatelné úrovně jako o rok dříve. Vzhledem k pandemii koronaviru jde o dobrý výsledek. Meziročně se počet GRP snížil jen o 0,5 %. Do  výsledku jsou započítány klasické televizní spoty i sponzoring. Vyplývá to z dat monitoringu Nielsen Admosphere.

Z vývoje po jednotlivých měsících v letech 2019 a 2020 je patrné, že v průběhu roku 2020 se televizím dařilo doručovat mírně vyšší počet GRP především na začátku roku 2020 a pak od srpna po celý zbytek loňského roku. Naopak nižší počet doručených GRP je zřejmý v jarních měsících roku 2020, především v květnu. 

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring

V rámci jednotlivých obchodních uskupení jsou rozdíly v počtu doručených GRP. Zhruba o deset procent poklesly stanice České televize, které kvůli pandemii přišly o vysílání sportovních akcí, které jsou spojeny s prodejem reklamy. Nejsilnější reklamní televizní uskupení Media Club si loni meziročně mírně polepšilo, a to o necelá dvě procenta. Skupina Nova doručila o necelá dvě procenta GRP méně, stále jde ale vzhledem k situaci na trhu o stabilní výsledek. 

Podíl obchodních sítí (%) na doručených GRP v r. 2020

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring

V podílu na sledovanosti dosáhl loni Media Club (bez zastupitelství Atmedia) podílu 31,40 % v divácké skupině 15-69. Nova Group dosáhla ve své klíčové divácké kategorii 15-54 podílu ve výši 33,64 % (celý den) a Česká televize ve skupině 15+ zaznamenala podíl 30,86 %. Zastupitelství Atmedia si připsalo 4,74 % ve skupině 15-69.

-mav-