Toyota bude letos v marketingu sázet hlavně na olympiádu

pondělí, 8. února 2021, 11:25 Marketing MediaGuru

Toyota Central Europe má i na letošní rok ambiciózní plány. V marketingu počítá především s podporou nadcházejících olympiád.

Zdroj: Toyota CE

Zdroj: Toyota CE

Společnost Toyota Central Europe, jež na českém trhu zastupuje automobilové značky Toyota a Lexus, chce v letošním roce navýšit počet objednávek i tržní podíl.  V marketingu počítá s nadcházejícími olympijskými hrami v Tokiu a následně i zimní olympiádou. 

V loňském roce, kdy se automotive trh z pohledu registrací propadl o necelou pětinu, zaznamenala Toyota celkem 10 957 registrací, což představuje meziroční nárůst o 1,2 %. Zároveň získala 5% tržní podíl. Zatímco v oblasti privátního prodeje poklesla o 7,3 %, polepšila si zejména ve fleetu, a to o 7 %. Letos chce navýšit počet zákaznických objednávek z 10 729 na 13 tisíc a podíl na 5,8 %. U značky Lexus, jež loni zaznamenala 395 objednávek, chce počet navýšit na 530. 

Pro obě dvě značky rozšíří Toyota Central Europe počet dealerství, kde budou jejich vozy k dostání. Toyota bude mít nový showroom v Liberci a Hradci Králové, kde bude zároveň prezentován i Lexus. Ten otevře své druhé samostatné dealerství ještě v Ostravě. 

V marketingu se chce japonská značka zaměřit především na letošní olympijské hry. Toyota je nejen globálním partnerem olympijských her, ale zároveň i partnerem Českého olympijského výboru a Českého paralympijského výboru. „V našem rozpočtu počítáme s podporou nadcházející olympiády v Tokiu a následně i zimní olympiády, která bude půl roku poté,“ uvádí na dotaz MediaGuru.cz marketingový šéf společnosti Michal Velička a dodává: „Zároveň počítáme s plnou podporou souvisejících projektů Českého olympijského výboru, jako je Olympijský festival.“

U této příležitosti se Toyota nejen zapojí do olympijské aktivace, ale společně se svými ambasadory bude vytvářet lokální obsah. Do Toyota Teamu patří v tuto chvíli snowboardcrossařka Eva Samková, skater Max Habanec, plavkyně Bára Seemanová, tenistka Bára Strýcová, rychlostní kanoista Martin Fuksa, beach volejbalistky Bára Hermannová a Markéta Sluková a moderní petibojař David Svoboda a jeho bratr triatlonista Tomáš Svoboda. Rovněž podporuje paralympijskou běžkyni Annu Luxovou. 

Vedle olympiády je Toyota také partnerem Svazu lyžařů ČR, skiareálu Rokytnice nad Jizerou a safari parku ve Dvoře Králové. „Kromě aktivit spojených s těmito partnerstvími plánujeme samozřejmě standardní marketingové kampaně na podporu stávajících a nových modelů a ve spolupráci s našimi obchodními partnery oblíbené prodejní Toyota Víkendy. Řada aktivit ale bude samozřejmě v letošním roce závislá na vývoji epidemické situace,“ přibližuje Velička s tím, že i nadále se bude firma soustředit na osvědčený mediamix online aktivit, televize a rádia.

„Velmi důležitá je pro nás také změna v kolínské továrně, která je od nového roku čistě ve vlastnictví Toyoty a kde se kromě oblíbeného modelu Aygo začne letos vyrábět také model Yaris, včetně jeho hybridní varianty,“ zdůrazňuje Velička.  

U značky Lexus bude firma nadále rozvíjet partnerství s pražskými Primátorkami a resortem Château Mcely. „V loňském roce jsme se stali rovněž partnery golfového areálu Oaks Prague. Spolupracujeme také s ambasadory, dlouhodobě s šéfkuchařem Zdeňkem Pohlreichem, herečkou Terezou Ramba nebo akrobatickým pilotem Petrem Kopfsteinem,“ popisuje Michal Velička.

Do budoucna bude Toyota Central Europe rozvíjet také své content marketingové aktivity, které uvedla v loňském roce. Jedná se o online verzi tištěného magazínu Toyota Life a magazín Lexus Experience. „Nejen v souvislosti s pandemickou situací se také více plánujeme soustředit na online aktivity, které jsme vloni zahájili, a sice náš online showroom pro obě značky, nebo možnost objednání testovacích jízd online,“ doplňuje Velička.

Toyota v Česku otevírá virtuální showroom

čtvrtek 2. dubna 2020

-stk-