Firmy si ani letos neodpustily aprílové žertíky

čtvrtek, 1. dubna 2021, 15:00 Marketing MediaGuru

Setkání s Harrym a Meghan, překladač zvířecí řeči nebo speciální zverimex, to si firmy připravily na 1. dubna.

Zdroj: Slevomat

Zdroj: Slevomat

Na 1. dubna některé z firem opět neopomněly předvést své aprílové žertíky. Letos si jej přichystal online supermarket Rohlík, Slevomat, PetCenter, Mapy.cz, Tefal, ZOOT, Zásilkovna, BMW nebo Volkswagen. 

„Aprílový žert se stal již stálicí mezi nabídkami. Vždy jde o fiktivní prodej, jehož účelem je pobavit, případně glosovat aktuální společenské dění. Z dlouhodobého hlediska je to jedna z věcí, která pomáhá budovat vztah se zákazníky. V minulosti se nám takto podařilo prodávat fiktivní sklepy v tehdy stále nedokončeném tunelu Blanka, což mělo obrovskou odezvu. I díky tomu máme fanoušky, kteří čekají, s jakým vtipem přijdeme další rok,“ popisuje za Slevomat Tomáš Holý.

Letos si zážitkový portál přichystal možnost exkluzivního osobního setkání mezi 6 očima s princem Harrym a Meghan, vévodkyní ze Sussexu. Na programu je společné focení, podpis fanouškovských kartiček a plakátů a také možnost dotazů „na věci, které si netroufla vyslovit ani Oprah! Kdo vyjídá ledničku, kdo bývá déle v koupelně a na co spolu koukají na Netflixu?“

Dvojice se totiž podle Slevomatu rozhodla ve středu 4. srpna v Praze zahájit své celosvětové turné Ex-Royal Life. „Po neúspěšném pokusu založit vlastní módní značku pod názvem H&M se Harry a Meghan rozhodli inspirovat svět a pomáhat lidem odejít – z práce, která nudí, ze vztahů, které nefungují, ale třeba i ze závislostí na čokoládě. Megxit jede!“ píše Slevomat v inzerátu.

Síť PetCenter přišla s nabídkou obojkového překladače Animax Talk, který „v reálném čase převádí do lidské řeči kočičí mňoukání, předení, vřískání i psí štěkot, vrčení, kňučení a ňafání“. Kromě toho také umožňuje „přepínání do mužského či ženského hlasu dle pohlaví psa či kočky“, nabízí jazykové varianty v češtině, slovenštině, angličtině, němčině a španělštině a garantuje významovou přesnost překladu minimálně 95 %.

Aprílový inzerát sítě PetCenter, zdroj: PetCenter

Aprílový inzerát sítě PetCenter, zdroj: PetCenter

Speciální zverimex na 1. dubna otevřel online supermarket Rohlík, který v něm nabízí plazící se okurku hadovku, drobné zvířectvo jako čokoládové zajíčky, v akváriu si plavou kyselé rybičky, nebo dokonce žralok a ve voliéře se prohánějí ledňáčci, soyka a také ibis. Nechybí ani exotické zvířectvo jako tygr (Tiger), opice (Urban Monkey), tučňák či panda. Svou sekci mají dokonce i bájní tvorové, mimo jiné Pegas nebo Kraken. 

Aprílový zverimex na Rohlíku, zdroj: Rohlík

Aprílový zverimex na Rohlíku, zdroj: Rohlík

Na aprílový kousek ani letos nezapomněly Mapy.cz, které na 1. dubna omezují na základě vládních opatření své funkce. Například si lidé nemohou prohlížet zahraniční mapy, jezdit prstem po mapě mimo svůj okres nebo je používat po 21. hodině. K získání plnohodnotné verze se musí návštěvníci prokázat dostatečnou míru covid rezistence. 

Aprílový žertík od Mapy.cz, zdroj: Mapy.cz

Aprílový žertík od Mapy.cz, zdroj: Mapy.cz

Informace o přejmenování společnosti Volkswagen na americkém trhu na Voltswagen of America, která se šířila na začátku tohoto týdne a kterou vypustila sama firma, byla jen aprílovým žertíkem a marketingovým tahem. Firma za oznámení o přejmenování čelila kritice na sociálních sítích, kde uživatelé připomínali její emisní skandál a vyčítali jí, že dlouhé roky obelhávala zákazníky i úřady. „Společnost Volkswagen of America nebude měnit název na Voltswagen. Zpráva o přejmenování byla v duchu aprílového žertu. Měla přitáhnout pozornost k uvedení elektromobilu SUV ID.4 na trh a naznačit náš závazek, přinést elektrická auta všem, uvedl mluvčí firmy a dodal, že se Volkswagen k věci ještě podrobně vyjádří.

Nové logo pro americký trh se ukázalo být aprílovým žertem, zdroj: VW

Nové logo pro americký trh se ukázalo být aprílovým žertem, zdroj: VW

Logo zase na 1. dubna pozměnila značka BMW. Jak napsala společnost Invelt na svém FB profilu, že se tím „přidává k dalším automobilkám, které mění své v tajnosti a bez velké publicity“. Tímto krokem „roztáčí svou novou vrtuli vstříc lepším rokům“. 

Aprílové logo od BMW, zdroj: FB Invelt Praha I Plzeň

Aprílové logo od BMW, zdroj: FB Invelt Praha I Plzeň

Značka Tefal „připravila“ ve spolupráci s Rowentou nový produkt – multifunkční tyčový mixér, který disponuje zastřihovačem vlasů. Doporučuje ho i šéfkuchař Ondřej Slanina. 

Zdroj: FB Tefal

Zdroj: FB Tefal

A ZOOT přišel ve svém newletteru s neodolatelnou nabídkou – „nákupem pod 0 Kč = 0% sleva“. Vysvětlil to, že kdo nic nekupuje, nic neplatí. 

Zdroj: ZOOT

Zdroj: ZOOT

Zásilkovna na apríla oznámila, že nakoupila všechny dopisní schránky na území České republiky. Do konce letošního roku je přestaví na samoobslužná výdejní místa Z-Boxy Mini, které budou fungovat na stejném principu jako klasické Z-Boxy. Ovládat se budou přes mobilní aplikaci Zásilkovna, ke svému provozu budou potřebovat minimum energie, kterou získají přes malé solární panely. K otevření bude nutné použít Nokii 3310. 

Z-Box Mini, zdroj: Zásilkovna

Z-Box Mini, zdroj: Zásilkovna

Český výrobce bezpečných routerů Turris, spadající pod sdružení CZ.NIC, představil 1. dubna „unikátního” hardwarový štítu Turris Zero, který slibuje uživatelům absolutní ochranu před všemi současnými i budoucími internetovými hrozbami. Jedinou takovou ochranou však spočívá v tom nebýt k internetu vůbec připojen. Cílem aprílového žertu bylo upozornit uživatele internetu na rostoucí množství hrozeb i na to, že kyberzločinci se v poslední době často zaměřují na napadení domácích i firemních routerů. 

Turris Zero, zdroj: Turris

Turris Zero, zdroj: Turris

-stk-