Ubytování mohou podpořit influenceři, pozor ale na jejich výběr

středa, 21. dubna 2021, 07:30 Marketing MediaGuru

Pro hotely, penziony i glampingová místa se hodí v propagaci spojit s influencery. Důležité je však nepodcenit jejich výběr.

Zdroj: Amazing Places

Zdroj: Amazing Places

Ubytovací zařízení se pomalu chystají na letošní sezónu. Jaká bude a jak dlouho bude trvat, je zatím stále otázka, nicméně i tak je potřeba nepodcenit marketingovou podporu. Hotely, penziony, chalupy, chaty či nyní velmi oblíbená glampingová místa by i v tomto směru měla být připravena na uvolnění protipandemických opatření. Jak na to, zaznělo na letošní online konferenci o cestovním ruchu TravelCon. 

Podle Kláry Honzíkové z Amazing Places, nabízející kurátorský výběr ubytování na českém, slovenském a rakouském trhu, je důležité neustávat s podporou, aby na ubytovací zařízení lidé nezapomněli. Proto dává platforma na svých sociálních sítích reportáže od majitelů ubytování, připravuje pro ně tematické webináře a spouští i nové projekty, jako jsou Kouzelné chaloupky, Amazing Places na kole nebo Amazing Glamping, mapující tzv. glamour camping neboli luxusní kempování ať už v korunách stromů, stanech, nebo srubech. 

V rámci současné komunikace Amazing Places propaguje také volné termíny na letní prázdniny. „Hodně se zaměříme na last minute nabídky, lidé si v současnosti totiž nechtějí objednávat ubytování příliš dopředu,“ vysvětluje Klára Honzíková. 

Nedílnou součástí marketingové strategie Amazing Places tvoří i influenceři. Podle Honzíkové spolupracuje platforma na principu barteru dlouhodobě s 20 až 25 ambasadory, například s Kateřinou Saint Germain z MyCookingDiary nebo Veronikou Arichteva. „Influenceři dokážou vaše místo zpropagovat svým fanouškům, přivedou vašim sociálním sítím i nové sledující, a navíc vytvoří obsah, který můžete do budoucna použít,“ vyjmenovává Klára Honzíková. 

I na influencery je však potřeba být dobře připraven. Je nutné si daného influencera pečlivě vybrat a pamatovat přitom na cílovou skupinu. „Rovněž je nutné dopředu se domluvit na výstupech,“ radí Honzíková s tím, že je dobré si ujasnit, zda za dvě noci na účet podniku stačí, když dá influencer fotografie na Instagram do svého feedu, nebo do Stories. Užitečná je také zpětná vazba, a to jak ze strany influencera na ubytování, tak naopak. 

Nepodcenit výběr influencera k propagaci doporučuje také Barbora Povišerová, jež stojí za glampingovým místem Stromovny nedaleko Českých Budějovic. Moderní vyvýšená dřevostavba uprostřed lesů nabízí nejen pohodlné přespání, ale i kuchyňské vybavení, knihovnu, gril či terasu. „U influencerů se vyplatí více vybírat. Osobně jsem neměla dobré zkušenosti s makro influencery, tak jsme se zaměřili na ty menší, kteří mají méně spoluprací a nejsou na nich finančně závislí. Díky tomu jsou pro své fanoušky uvěřitelnější,“ popisuje Povišerová. 

Stromovny, zdroj: FB Stromovny

Stromovny, zdroj: FB Stromovny

Influencerům, s nimiž je spolupráce založená na barteru, dává Povišerová dostatečnou volnost. „Říkáme jim, že když se jim to u nás nebude líbit, nemusí dávat na sociální sítě nic,“ přibližuje. V minulosti Stromovny podpořila například Eliška Podzimková, jež místu přinesla svými příspěvky vysoký počet sledujících i rezervací, nebo Kristýna Kohoutová z profilu Píšu, protože víno, jež dokonce shodila web. Nemalou podporu přinesla glampingovému místu i Fallenkaa, vlastním jménem Andrea Havelková, jež si svůj pobyt normálně objednala a zaplatila. Bez předchozí domluvy tak Stromovny podpořila nejen na svém IG profilu, ale i v jednom ze svých videí na YouTube, který sleduje 438 tisíc lidí.

Jak Klára Honzíková, tak Barbora Povišerová se shodnou, že u spolupráce s influencery platí známé přísloví: „Důvěřuj, ale prověřuj.“ Nejdůležitější je si influencera dobře vybrat. Díky tomu lze s influencery zajímavé ubytovací místa zpropagovat i v době, která cestování zatím příliš nepřeje.

-stk-