Vodafone mění positioning, v kampani propojuje generace

čtvrtek, 1. dubna 2021, 11:45 Marketing, Reklama MediaGuru

Vodafone představil nový globální positioning se sloganem „Together We Can“. Od pátku jej podpoří i lokální kampaň.

Klíčový vizuál nové kampaně značky Vodafone i s novým prvkem loga, zdroj: Vodafone

Klíčový vizuál nové kampaně značky Vodafone i s novým prvkem loga, zdroj: Vodafone

Mobilní operátor Vodafone představil po celém světě svůj nový globální positioning. Po pěti letech tak mění i zastřešující slogan značky z „Budoucnost je úžasná. Ready?“, s nímž vyjadřoval svůj optimismus v budoucí vývoj, na „Together we can“, který zdůrazňuje důležitost spojení technologií s lidmi.

„Před několika lety bylo hlavním cílem Vodafonu poskytovat zákazníkům především chytré mobilní telefony jako nástroj nezbytný pro moderní styl života a práce, tento cíl vyjadřoval slogan Power to you‘. Postupem doby se potřeby zákazníků měnily a sloganem ‚Budoucnost je úžasná. Ready?jsme odkazovali na naši vůdčí roli v oblasti konektivity, propojování lidí prostřednictvím internetu i na to, že inovativní technologie brzy začnou přinášet zásadní pozitivní změny pro společnost. Nové heslo Together we can‘ odkazuje na to, že digitální budoucnost možná pro mnoho lidí přišla dříve, než ji čekali. Ale spojení lidského ducha a technologií dokáže společnost i v náročných chvílích posunout ke skvělým a užitečným věcem,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel Vodafonu Czech Republic.  

S novým positioningem ožije také logo firmy – typická uvozovka se bude nově často objevovat ve spojení s lidskými tvářemi, případně dalšími grafickými prvky, které logu mají dodat dynamiku a emoce.

Nový positioning podpoří lokální kampaň

Nový positioning podpoří i lokální kampaň, jež bude spuštěna v pátek 2. dubna. Postavena bude na příběhu vnuka a dědečka, který bude symbolizovat důležité propojení generací. Reklamní spot kombinuje animaci s hranými záběry. Součástí kampaně je také spolupráce s neziskovou organizací Moudrá sovička, jež se zaměřuje na digitální vzdělávání seniorů.

V rámci nové spolupráce bude Nadace Vodafone ČR umožňovat fyzické  nebo online setkávání se seniory, vzdělávat je, aby mohli přes technologie komunikovat se svými blízkými, hledat si informace, ale i nakupovat. Součástí bude také gamifikační vzdělávací hra „Digitální Odyssea“.

Svou vizi propojení technologií a lidí Vodafone podpoří i novou propozicí. Rychlost internetového připojení 1 Gb/s získají zákazníci napořád za polovinu ceny, to je za 550 korun měsíčně včetně pronájmu modemu.

Kampaň poběží v televizi, tisku, rádiu, outdooru, na internetu a sociálních sítích. Součástí bude i komunikace v místě prodeje. Pod kreativou kampaně je opět podepsána agentura McCann Prague. Režie se ujal Ondřej Sokol, kamery Tomáš Sysel. Média zajistila agentura Carat. 

Digitalizací projde i retailová síť

Za účelem digitální společnosti otevřené pro všechny mění Vodafone také svou retailovou strategii, v níž klade mnohem větší důraz na online kanály. Proměnou projdou prodejny, které mají využívat čím dál více online nástrojů, mimo jiné například digitální cenovky. Již brzy bude také na pražském Letišti Václava Havla otevřena první plně digitální a bezobslužná prodejna.

Postupnou digitalizací mají projít také kanály zákaznické péče. „Cílem je, aby 85 % našich zákazníků bylo v první linii obslouženo přes online,“ popisuje Veronika Brázdilová, viceprezidentka pro péči a prodej. Již nyní dokáže chatbot Vodafonu odbavit měsíčně více než 160 tisíc zákazníků a vyřešit jejich problém v průměru do pěti dotazů.

Vodafone TV má vyšší desítky tisíc zákazníků

Po roce od spuštění má služba Vodafone TV vyšší řády desítek tisíc zákazníků, které se rekrutují jednak migrací od služeb UPC, jednak z řad nových zájemců.

Ve svém rozvoji se Vodafone TV zaměřuje spíše na filmovou a seriálovou nabídku než na sportovní pořady. Od února například nabízí i tříměsíční předplatné zdarma na Netflix. „Díky tomu se nám daří na trhu diferenciaci,“ dodává Petr Dvořák.

-stk-