Zalando nabídne v Česku zboží z druhé ruky

středa, 21. dubna 2021, 14:00 Aktuality, Retail, Marketing MediaGuru

Zalando uvádí v České republice kategorii Pre-owned, nabízející sortiment oblečení z druhé ruky.

Zdroj: Zalando

Zdroj: Zalando

Německý módní e-shop Zalando rozvíjí svou nabídku sortimentu z druhé ruky. Po testování na domovském a španělském trhu a rozšíření do Belgie, Francie, Nizozemí a Polska nyní s kategorií Pre-owned vstupuje do dalších sedmi zemí, včetně České republiky. 

V rámci této kategorii mohou zákazníci nakupovat, ale i prodávat již nošené oblečení. K tomu mohou využívat bezplatnou dopravu, zároveň je všem garantován stejný komfort jako při nákupu nového zboží, ať už se to týká doručení, možnosti plateb či vrácení. Pro objednávky Pre-owned jsou používány bezplastové obaly z recyklovaného papíru. 

K prodeji mohou lidé nabídnout i položky, které si zakoupili i jinde než na Zalandu. Veškeré oblečení však nejdříve musí projít kontrolou kvality. Jakmile jej někdo koupí, prodávající si mohou vybrat, zda chtějí získat dárkovou kartu Zalando, či získaný obnos věnovat na dobročinné účely.

Kromě České republiky je Pre-owned nově dostupná také v Rakousku, Dánsku, Finsku, Irsku, Itálii a Švédsku 

Vedle rozšíření sortimentu z druhé ruky uvádí Zalando na své platformě také novou funkci, která zákazníkům umožní prohlížet si udržitelnější módní sortiment dle hodnot, na kterých jim konkrétně záleží. 

Zároveň vydává report s názvem „Zapojit se musí oba aneb Jak mohou módní průmysl a jeho spotřebitelé společně zaplnit mezeru mezi svým přístupem k udržitelnosti a tím, jak se skutečně chovají”, v němž zkoumá reálné rozdíly mezi přístupem spotřebitelů k udržitelné módě a jejich skutečným nákupním chováním. 

Vyplývá z něj například, že pro mnoho spotřebitelů je při nákupu módních kousků obtížné proměnit své priority v oblasti udržitelnosti do konkrétních rozhodnutí. Report dále poskytuje jasná doporučení, jak může módní průmysl společně se svými zákazníky tento problém odstranit. Například tím, že módní průmysl si musí získat důvěru spotřebitelů pomocí věrohodné komunikace, nebo že módní firmy musí samy zákazníky motivovat ke změně chování.

-stk-