Zalando umožní nákup i prodej módy z druhé ruky

pondělí, 21. září 2020, 12:25 Retail, Aktuality MediaGuru

Zalando spouští zatím jen v Německu a Španělsku možnost nakupovat přímo na e-shopu módu z druhé ruky.

Zdroj: Zalando

Zdroj: Zalando

Módní e-shop Zalando startuje přímo na své platformě možnost nákupu a prodeje tzv. pre-owned módy neboli módy z druhé ruky. Zatím je nabídka dostupná v Německu a Španělsku, v říjnu přibude také v Belgii, Francii, Nizozemsku a Polsku. Česká republika si bude muset ještě chvíli počkat. 

Nová možnost prodeje second-hand oblečení a doplňků byla poprvé oznámena v únoru tohoto roku. Zalando touto službou cílí na zákazníky, kteří si chtějí jak koupit něco nového, tak prodat některé kousky ze svého šatníku. 

„Zájem o módu z druhé ruky je velký a stále roste, zejména u představitelů generace Y. Zákazníci zároveň postrádají jednoduchou a spolehlivou službu, která by jim zprostředkovala bezproblémový prodej věcí, které už nenosí, a naopak zajistila příjemné on-line nakupování kousků, které chce poslat dál někdo jiný. Vytvořením kategorie Pre-owned se Zalando stává první módní platformou, která skrze jednoduché řešení reaguje na urgentní poptávku zákazníků v dostatečné míře,“ říká viceprezident společnosti Zalando pro recommerce Torben Hansen.

Zákazníci, kteří budou prodávat své oblečení v rámci kategorie Pre-owned, budou moci využít bezplatnou dopravu. Zároveň je všem garantován stejný komfort ohledně doručení, možností plateb a bezplatného vrácení, na jaký jsou zvyklí u jiných kategorií. Pro objednávky z této kategorie jsou navíc používané bezplastové obaly z recyklovaného papíru.

K prodeji mohou lidé nabídnout jak položky, které si zakoupili na Zalandu, tak ty, které si pořídili jinde. Veškeré zboží přitom prochází kontrolou kvality. Jakmile jej někdo koupí, prodávající si mohou vybrat, zda chtějí získat dárkovou kartu Zalando odpovídající prodejní ceně, či získaný obnos věnovat na dobročinné účely partnerským organizacím, jako je Červený kříž nebo WeForest.

Launch kategorie Pre-owned doprovodí marketingová kampaň s názvem „Lead the [ex]change“ („Čas na s(z)měnu“), kterou chce Zalando zákazníky vyzvat, aby prodávali, hledali a kombinovali módní kousky. Kampaň bude probíhat na vlastních kanálech Zalando a na sociálních sítích všech šesti trhů, kterých se kategorie Pre-owned aktuálně týká.

Kromě nové kategorie pracuje Zalando se second-hand zbožím také prostřednictvím své aplikace Zalando Wardrobe. V Německu také od loňského roku testuje kamenný obchod se zboží z druhé ruky pod značkou Zircle. 

Kromě Zalanda se na již nošené zboží čím dál víc začíná soustředit také švédská módní skupina H&M, jež nedávno pod názvem Resell spustila možnost prodeje použitého zboží značky COS. Loni také koupila second-hand službu Sellpy, s níž postupně expanduje do zahraničí. A rovněž rozvíjí značku Afound, jež se soustředí na „cenově výhodné módní kousky“ externích i vlastních značek H&M. 

-stk-