Retailoví hráči zvyšují TV reklamu na Slovensku

středa, 26. května 2021, 13:35 TV, Slovensko, Aktuality MediaGuru

Slovenský televizní reklamní trh zaznamenává od loňského léta růstový trend. Přispívají k němu retailoví hráči, kteří přesměrovali své reklamní investice do TV, popisuje Martin Heržo.

Zdroj: Atmedia

Zdroj: Atmedia

Slovenský trh s televizní reklamou je od loňského léta v rostoucím trendu. Oklepal se tak po první vlně pandemie z loňského jara, kdy panovala nejistota z dalšího vývoje a firmy zastavovaly své kampaně. „Od léta minulého roku pozorujeme výrazný nárůst poptávky po televizní reklamě, která trvá dodnes,“ říká v druhé části rozhovoru Atmedia Insight obchodní ředitel televizní skupiny Joj Martin Heržo. Dodává, že úroveň příjmů televizní skupiny Joj je už letos na úrovni roku 2019 i výše.

Přestože některé firmy marketingové rozpočty snížily, přišly zase nové, které své investice do televizní reklamy navýšily. K růstu televizního reklamního trhu mají přispívat retailoví hráči, kteří přesměrovali část marketingového rozpočtu z online do televize. „Po spuštění televizních kampaní tito hráči zjistili, že oslovují mnohem větší počet zákazníků a zvyšují svůj podíl na trhu,“ vysvětluje dále Heržo.

S tím, jak některé značky navyšují své investice do televizní reklamy, začíná podle jeho slov ke stejnému kroku přistupovat i jejich konkurence. „Vnímám zde určitou hru o obsazení pozice na trhu, kterou odstartoval především e-commerce sektor. Společnosti, které byly až v druhé linii zadavatelů za retailem, je začínají předbíhat a obsazovat přední příčky zadavatelů televizní reklamy. Vyšší investice do televizní reklamy ze strany těchto společností je dána samozřejmě tím, jak lidé častěji objednávají zboží online a nechávají si ho doručit domů,“ uvádí.

K budoucímu vývoji televizní reklamy Heržo poznamenává, že nové možnosti přicházejí s HbbTV, která umožňuje propojit televizní reklamu s online světem. Zmiňuje také mediální chování lidí a rozvoj placených streamingových služeb (SVOD), všímá si přitom vynaložený čas, který diváci věnují výběru pořadů v SVOD nabídce, což má být v průměru 30 minut. Stejný čas má zabírat také TV reklama v lineárním vysílání. „Ve prospěch udržitelného byznysu televizních stanic hraje skutečnost, že se lidé nechtějí rozhodovat. Servírování obsahu a marketingová podpora tak vytváří udržitelnost byznysu lineární televize i v době SVOD platforem,“ dodává.

Celý rozhovor, který vedla šéfka Atmedia Michaela Vasilová, si můžete prohlédnout níže (video obsahuje titulky). První část rozhovoru zde.

Zdroj: Atmedia

TV Joj plánuje placenou video platformu a sportovní kanál

středa 12. května 2021

-mav-