Výzkum: Potraviny kupují Češi nejčastěji v supermarketu

pondělí, 6. září 2021, 07:15 Aktuality, Výzkum, Retail MediaGuru

Devět z deseti Čechů zajímá země původu produktů, ukazuje výzkum Nielsen Admosphere. Kaufland vede žebříček inzerentů z řad širokosortimentních řetězců.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Nákup potravin řeší naprostá většina Čechů v supermarketu a pro tři čtvrtiny obyvatel je to dokonce nejoblíbenější místo, kde tyto produkty nakupují. Pro zhruba 6 z 10 Čechů je důležitá jeho blízkost. Podobný počet lidí uvedl také ceny, akce a slevy nebo kvalitu a čerstvost potravin. Devět z deseti zákazníků zajímá původ potravin. V popularitě vítězí produkty z Česka, naopak nejméně stojíme o produkty z Polska a jen 7 % lidí preferuje potraviny odjinud než z Evropy. Nemalá část lidí je také ochotna si za potraviny z preferované země připlatit.

Výzkum realizovala společnost Nielsen Admosphere metodou online sběru na vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starších 15 let.
Závěry výzkumu dále doplňují data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, podle kterých byl největším inzerentem v oblasti širokosortimentních řetězců od začátku roku Kaufland.

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

Zdroj: Nielsen Admosphere

-mav-