Deník Sport zvýšil čtenost a přeskočil Právo, na čele Blesk

středa, 10. listopadu 2021, 11:05 Tisk MediaGuru

Nová data čtenosti tištěných titulů ukazují na mírné zvýšení čtenosti tisku v České republice a přinášejí také změnu v pořadí čtenosti celostátních deníků.

Zdroj: MediaGuru.cz

Zdroj: MediaGuru.cz

Celkový zásah tištěných titulů v České republice dosahuje úrovně 83 % populace ve věku 12-79 let. Je to o jeden procentní bod více než v období prvního pololetí. Deníky a jejich přílohy oslovily celkem 58 % populace, čtenářem alespoň jednoho časopisu vydávaného v ČR je 76 % lidí v uvedeném věku (tj. absolutně 6,8 mil. osob). Ukazují to nová data výzkumu čtenosti Media projekt za druhé a třetí čtvrtletí 2021.

Nejčtenějším celostátním deníkem zůstává Blesk, který denně čte 691 tisíc čtenářů, což je srovnatelný údaj jako v předešlém měřeném období. Také MF Dnes potvrdila své výsledky z předešlých měření. Na dalších pozicích ale nastaly změny. Na pozici třetího nejčtenějšího se dostal deník Sport, kterému meziročně přibylo 47 tisíc čtenářů (+30 %) a přeskočil tak deník Právo, před který se ještě těsně dostal deník Aha!. 

Deník Sport si meziročně připsal nejvyšší nárůst mezi všemi deníky. Rostla také čtenost deníku Aha!, který se posunul na pozici čtvrtého nejčtenějšího. Rozdíly mezi deníky Sport, Aha! a Právo ale nejsou výrazné. Následují deníky Lidové noviny a Hospodářské noviny

Regionální Deník je nejsilnějším denním titulem v regionech se čteností na vydání 432 tisíc čtenářů. Jde o stabilní výsledek.

Mezi deníky zdarma si mírně polepšil deník Metro (čtenost na vydání 347 tisíc).

Čtenost deníků na vydání (tis. osob)

celostátní deníky 2+3Q/2021 1+2Q/2021 kvartální změna (%) 2+3Q/2020 meziroční změna (%)
Blesk 691 686 0,7 701 -1,4
MF Dnes 444 455 -2,4 461 -3,7
Sport 200 171 17,0 153 30,7
Aha! 188 153 22,9 175 7,4
Právo 183 192 -4,7 197 -7,1
Lidové noviny 154 153 0,7 177 -13,0
Hospodářské noviny 139 148 -6,1 145 -4,1
regionální deníky 2+3Q/2021 1+2Q/2021 kvartální změna (%) 2+3Q/2020 meziroční změna (%)
Deník celkem 432 435 -0,7 434 -0,5
bezplatné deníky 2+3Q/2021 1+2Q/2021 kvartální změna (%) 2+3Q/2020 meziroční změna (%)
Metro 347 341 1,8 329 5,5
E15 64 71 -9,9 68 -5,9

Zdroj: Media projekt, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

„Předpokládám, že se na nárůstu čtenosti na jedné straně podílel letní ústup koronavirové pandemie a s tím spojený větší pohyb občanů i více volného času v letním období, což obojí vytvořilo příznivé podmínky pro vyšší míru kontaktu čtenářů s tiskovými médii. Navíc předpokládám, že se na vztahu čtenářů k jejich titulům projevila i pozitivní úloha tisku při důvěryhodném informování široké veřejnosti, jež se ukázala zvlášť výrazně v průběhu předchozí fáze pandemie," uvedl výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.

Oproti prvnímu pololetí si v sektoru časopisů nejvíce polepšily vedle sportovních časopisů nejsilnější kategorie časopisů pro ženy a společenské (viz text níže).

Čtenost časopisů je příznivá, rostly tituly společenské či pro ženy

středa 10. listopadu 2021

-mav-