Reklamní tvůrci vydávají knihu Klub osamělých srdcí Pana Vajíčko

čtvrtek, 11. listopadu 2021, 10:35 Aktuality, Reklama MediaGuru

Vychází kniha s názvem Klub osamělých srdcí pana Vajíčko. Obsahuje 12 povídek ze světa reklamy od českých reklamních tvůrců i umělé inteligence.

Titulní strana knihy Klub osamělých srdcí pana Vajíčko

Titulní strana knihy Klub osamělých srdcí pana Vajíčko

Literárně a umělecky činní autoři, kteří zároveň působí, nebo působili v reklamě, se potkávají v souboru povídek z reklamního světa, jehož výtěžek půjde na osobní rozvoj lidí s poruchou zraku ve spolupráci s nadací Dostaň šanci. Povídky vycházejí v knize Klub osamělých srdcí pana Vajíčko.

S nápadem přišel textař a básník Pavel Sobek. Kromě něj se v knížce vedle sebe objeví povídka kreativního ředitele Ogilvy a textaře kapely 100 zvířat Tomáše Belka, bývalého reklamního textaře, spisovatele a držitele Státní ceny za literaturu Pavla Brycze, textařky a vítězky posledního ročníku Magnesie Litery v kategorii Objev roku Lenky Elbe, kreativce, textaře a zpěváka J.A.R. Oto Klempíře, režiséra, herce, baviče a autora řady sloupků Jakuba Koháka, textařky a spisovatelky Ivy Hadj Moussa, kreativního ředitele Ondřeje Součka, reklamní textařky a básnířky Jitky Bret Srbové, textaře desetiletí a sochaře Karla Špindlera a bývalého reklamního textaře a stand up komika Pavla Tomeše.

Kniha je doplněna povídkou Samsalit, napsanou digitálním spisovatelem, což je projekt umělé inteligence vytvořený Honzou Tylem ze společnosti Alpha Industris a Premier AI. Zadáním pro umělou inteligenci bylo napsání textu v kafkovském stylu na téma - příběh produktu na ničení hmyzu.

,,Projekt má za cíl pobavit a posloužit dobré věci, proto jsem moc rád, že se mi autory podařilo přesvědčit, aby si na povídky udělali čas a dodali je bez nároku na honorář“ zmiňuje Sobek.

Kniha vychází 20. listopadu v nakladatelství No Limits, prodejní cena je 299 Kč.

-mav-