Tesco pokračuje ve srovnávání s Rohlíkem, ten se brání soudně

pátek, 13. května 2022, 09:25 Aktuality, Reklama, Retail MediaGuru

Tesco pokračuje dál ve srovnávacích nákupech. Již popáté ukazuje více než 14% úsporu na iTesco oproti konkurenčnímu Rohlíku. Ten to dává k soudu.

Zdroj: web iTesco

Zdroj: web iTesco

Obchodní řetězec Tesco pokračuje v monitorování cen potravin a snaží se ukázat, že nabízí na iTesco nejvýhodnější nákupy. Květnový srovnávací nákup 34 produktů prokázal podle sdělení Tesco úsporu 304,69 Kč oproti konkurenčnímu online supermarketu Rohlik.cz. Na své dlouhodobě výhodné online nákupy řetězec začal upozorňovat v rámci kampaně „Nenechte se opít…“, která reagovala na tvrzení Rohlíku, že nákupy u něj jsou cenově téměř totožné jako u jiných supermarketů.

„Naše kampaň mj. reaguje na tvrzení Rohlíku z předminulého týdne, kdy uvedl, že nákup u něj je cenově téměř totožný jako u jiných supermarketů, aniž by toto své tvrzení jakkoliv prokázal. Naše srovnávací nákupy jsou právě naopak zcela transparentní a opakovaně prokazují, že v případě nákupu na Tesco Online bylo možné nákupem ušetřit,” popisuje Jiří Netík, manažer interní komunikace Tesco.

Tesco navázalo na své dubnové srovnávací nákupy dalším, v pořadí již pátým srovnávacím nákupem, kterým chtělo opět ukázat úsporu při nákupech na iTesco. Nákupní koš vycházející ze spotřebního koše Českého statistického úřadu pro porovnávání cenové hladiny byl objednán 9. května s doručením druhý den. Mechanika srovnávacího nákupu byla stejná jako v předchozích případech. Nákupní koš zahrnoval položky za akční ceny, které jsou nedělitelnou součástí maloobchodního prodeje, zohledněn byl také doručovací poplatek, přepočet zboží na kila a stejný den a adresa doručení. Přestože u konkurenčního Rohlíku byly některé produkty levnější, vyšel srovnávací nákup o 304,69 Kč levněji na iTesco. Podrobnosti nákupu jsou k dispozici na webové stránce.

Společnost Tesco opětovně důrazně odmítá tvrzení Rohlíku, že položky pro srovnávací nákupy byly vybrány tendenčně a trvá na plné transparentnosti své kampaně. „Výsledky všech srovnávacích nákupů zveřejňujeme na naší webové stránce. Naším cílem je dát zákazníkům možnost ušetřit při každém online nákupu,“ doplnila Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka Tesco.

Rohlík se brání u soudu a podává také podnět na přezkoumání této praktiky u orgánů na ochranu spotřebitele. Minulý týden dva dny po začátku kampaně údajně kontrolní nákup Rohlík provedl podle košíku, který Tesco v kampani používá, a jejich ceny už byly výrazně vyšší.

„Zásadně se ohrazujeme proti současné reklamní kampani Tesca. Podle nás porušuje pravidla povolené srovnávací reklamy a významně poškozuje naši dobrou pověst. Stejně jako v minulém případě Tesco srovnává hrušky s jablky, tedy běžné ceny s cenami akčními, produkty různé kvality, do výběru dává ceny za kilogram u položek, které se běžně na kila nekupují tak, aby výsledný rozdíl v cenách byl co nejvyšší. Podle našeho monitoringu navíc dávají ceny do akce těsně před tím, než srovnání provedou. Pokud chce náš konkurent získat zákazníky tím, že bude překračovat zákon, od nás stejné chování nečekejte,“ říká Lutfia Volfová, tisková mluvčí Rohlík.cz.

Dodatek: Pro srovnávací nákupy Tesco zvolilo nákupní košík 37 produktů základních potravin ze seznamu, s nimiž pracuje také Český statistický úřad pro sledování cenové hladiny. V květnovém srovnávacím nákupu bylo zahrnuto pouze 34 položek, a to z důvodu nedostupnosti některého zboží, konkrétně citronů, brambor a pepře.

Tesco srovnává ceny online nákupů s Rohlíkem, ten nesouhlasí

úterý 3. května 2022

-zue-