Netflix ve druhém čtvrtletí ztratil téměř milion předplatitelů

úterý, 19. července 2022, 23:15 TV, Internet & Mobil MediaGuru

Netflix zaznamenal snížení počtu předplatitelů podruhé v řadě. Pokles je ale o polovinu nižší, než Netflix odhadoval. Levnější předplatné s reklamou uvede na začátku roku 2023.

Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

Počet předplatitelů streamovací služby Netflix se ve druhém čtvrtletí 2022 snížil podruhé v řadě. Celkově jich služba k 30.6. 2022 vykázala 220,67 milionů, což bylo o 970 tisíc méně než na konci prvního čtvrtletí 2022. Jde ale o lepší vývoj, než Netflix odhadoval. Předpokládal totiž snížení o 2 mil. předplatitelů.

Výnosy společnosti ve druhém čtvrtletí celkově dosáhly 7,98 mld. USD, což bylo meziročně o 9 % více. Do růstu tržeb se negativně promítá rostoucí kurz amerického dolaru, protože většinu (60 %) tržeb generuje Netflix mimo svůj domovský americký trh. Čistý zisk se ve druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 3 % na 1,4 mld. USD. 

Ve výhledu pro třetí kvartál vedení společnosti uvedlo, že odhaduje návrat k růstu počtu předplatitelů, a to o 1 mil. na 221,67 mil. Růst provozní marže je nadále predikován na úrovni 19-20 %.

V dopise akcionářům společnost dále konstatovala, že čtvrtá řada seriálu Stranger Things vygenerovala za první čtyři týdny 1,3 miliardy zhlédnutých hodin, což je vůbec nejsilnější výsledek anglického seriálu na Netflixu. Zmínila zároveň, že na americkém trhu si Netflix v průběhu roku ukousl nejvyšší čas odsledovaných hodin v porovnání s ostatními TV stanicemi, což se mělo v letošním červnu odrazit v 7,7% podílu na sledovanosti. Oproti loňskému červnu to znamená zvýšení o jeden procentní bod. 

USA: Odsledovaný čas TV stanic

Zdroj: Nielsen, Netflix, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

Netflix zároveň potvrdil své plány na uvedení levnější verze předplatného doplněného o reklamy. Na projektu spolupracuje s Microsoftem a předpokládá, že ho uvede na začátku roku 2023. Velmi pravděpodobně začne nejprve na trzích s významnými reklamními investicemi a pak bude přidávat další země. Věří, že v průběhu času přijde s „lepším modelem", než je lineární TV reklama. Reklamní nabídky mají být podle Netflixu relevantnější pro spotřebitele a efektivnější pro reklamní zadavatele.

-mav-