Počet televizních GRP v prvním pololetí se zvýšil jen mírně

pondělí, 25. července 2022, 07:20 TV, Reklama MediaGuru

Tuzemské televizní stanice doručily v prvním pololetí o necelé procento více reklamních televizních GRP než ve stejném období loni.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Souhrnný počet reklamních televizních GRP, které televize doručily v prvním letošním pololetí, dosáhl mírně vyšší úrovně než ve stejném období o rok dříve. Meziročně se počet GRP zvýšil o 0,6 %. Do výsledku jsou započítány klasické televizní spoty i sponzoring. Vyplývá to z dat monitoringu Nielsen Admosphere.

Nejsilnějšími obchodními hráči na trhu televizní reklamy jsou Media Club (stanice skupiny Prima, Barrandov, Óčko a další tematické kanály) a skupina Nova. Nova si v pololetí meziročně polepšila nejvíce (+6 %). Mediazastupitelství Atmedia navýšilo počet doručených GRP v prvním pololetí o 4 %

Podíl obchodních sítí (%) na doručených GRP, 1. pololetí 2022

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoring

V podílu na sledovanosti dosáhl Media Club v prvním pololetí 2022 (bez zastupitelství Atmedia) podílu 30,69 % v divácké skupině 15-69 (celý den). Nova Group dosáhla ve své klíčové divácké kategorii 15-54 podílu ve výši 32,85 % (celý den) a Česká televize ve skupině 15+ zaznamenala podíl 32,11 %. Zastupitelství Atmedia si připsalo 4,80 % ve skupině 15-69 (zdroj dat: ATO-Nielsen Admopshere).

-mav-

Stanice ČT byly v prvním pololetí nejsilnější, polepšila si Prima

pondělí 4. července 2022