UGO hledá nápady, jak zužitkovat bioodpad

pátek, 14. října 2022, 11:00 Aktuality, Marketing MediaGuru

Ve výzvě Challenge Labe mají inovátoři pomoci společnosti UGO se zužitkováním bioodpadu.

Zdroj: UGO / Kofola ČS

Zdroj: UGO / Kofola ČS

V síti UGO Salaterií vzniká při výrobě čerstvých šťáv a zdravých pokrmů v každé provozovně zhruba 100 kg bioodpadu denně. Vymyslet, jak jej zužitkovat, mají inovátoři ve výzvě Challenge Lab, kterou UGO připravilo společně s Impact Hubem pod hlavičkou mezinárodní instituce EIT Food. Přihlášky je možné podat do 17. října. 

„V UGO používáme kvalitní ovoce a zeleninu a jsme přesvědčeni, že i zbytkový materiál z výroby může ještě posloužit. Díky spolupráci s Biopekárnou Zemanka jsme už našli využití pro zbytky z jablek, řepy a mrkve, které vznikají při výrobě balených čerstvých šťáv UGO. Teď chceme jít ještě dál a najít zajímavé řešení i pro bioodpad z našich Salaterií,“ vysvětluje Marek Farník, generální ředitel UGO. 

UGO s Biopekárnou Zemanka vyrábí sušenky ze zbytků

úterý 27. července 2021

„Zájemci si ve vhodně nakombinovaných týmech vyberou, jaké oblasti či nápadu se chtějí věnovat. Vedle individuální a týmové práce absolvují také několik vzdělávacích akcí. Formát podporuje sdílení know-how a zkušeností mezi komerční, akademickou, výzkumnou a spotřebitelskou sférou. Jde o prověřenou formu hledání inovativních řešení, která už proběhla ve více než 22 zemích a spojila více než 600 účastníků,“ přibližuje Barbora Puchlová z Impact Hubu. Během loňského Challenge Lab 2021 se potvrdilo, že vzájemná spolupráce byznysu, odborníků a účastníků funguje. Přihlášení přispěli ke vzniku uhlíkově neutrální potraviny pro řadu značky Garden Gourmet.

Do výzvy se mohou přihlásit jak experti, tak studenti, jednotlivci z oboru i malé nebo střední firmy. Přihlašování je již spuštěno a bude otevřené do 17. října. Challenge Lab bude zahájen 19. října offline setkáním všech účastníků a následně návštěvou UGO provozu. Většina pracovních setkání pak bude probíhat online.

„Provedli jsme analýzu procesů přímo v UGO Salateriích. Zjišťovali jsme možnosti uchovávání zbytkového materiálu, hlavní složky bioodpadu i limity provozoven. Odborníci z UGO jsou navíc připraveni soutěžním týmům zodpovídat jakékoli další dotazy. Hlavním cílem je v praxi realizovatelný výsledek s pozitivním dopadem na životní prostředí i byznys společnosti,“ dodává Barbora Puchlová.

-stk-