Aplikace pro automatizovaný marketing chce uspět v zahraničí

sobota, 14. ledna 2023, 08:20 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Brněnská vývojářská společnost Webkomplet si prošla přes tvorbu webů až k rozesílce e-mailů. Po dvouletém vývoji představili nástroj pro automatizovaný marketing s názvem Boldem, který má ambice uspět v zahraničí.

Břetislav Strnad, zdroj: Boldem

Břetislav Strnad, zdroj: Boldem

Společnost Webkomplet vznikla v roce 2009 a měla dostatečně výstižný název pro to, co bude jejím předmětem podnikání – tvorba webových stránek. K ní si vytvořili svůj nástroj pro správu obsahu, dnes známý jako CMS (Content Management System). Tento systém jim tvorbu webů pro své klienty ušetřil, a tak mohli přemýšlet o dalších nadstavbách. Netrvalo dlouho a k redakčnímu systému začali budovat nástroj pro hromadné rozesílání e-mailů, který pojmenovali Mail Komplet.

Mail Komplet se ujal. Přes malé rozesílky newsletterů a e-mailů se postupně dostali až k poskytování služeb na míru velkým značkám, například z investiční skupiny PPF. Později však pochopili, že nebude v jejich silách tvořit dva různé nástroje zároveň. „Došli jsme k názoru, že problematika e-mail marketingu a jeho rozesílání je opravdu komplexní a rozsáhlá, proto jsme se rozhodli věnovat nejvíce času a úsilí vývoji a aplikacím pro online a e-mail marketing,” vysvětluje Břetislav Strnad, který zastává pozici CEO ve společnosti Webkomplet.

Právě Mail Komplet, který sloužil ve svých začátcích k hromadnému rozesílání e-mailů, postupně ve Webkompletu rozšířili o transakční e-maily, zprávy SMS a automatizační funkce. Pro vývojáře z Brna však bylo důležité, aby všechny použité technologie měli pod svou správou, proto ve Webkompletu vše stavěli na svém softwaru i hardwaru.

Odvážná revoluce

V roce 2020, kdy Mail Komplet fungoval již osmým rokem, stáli vývojáři z Brna před dilematem, co s nástrojem dále. Nabízela se možnost evoluce, tedy vylepšení stávajícího systému, anebo se vydat cestou revoluce, což by znamenalo naprogramovat úplně nový nástroj. Vyhrála revoluce. Po dvou letech intenzivního vývoje se zrodil nástroj Boldem.

Boldem není jen nástrojem pro rozesílání e-mailů. Podle jeho tvůrců se jedná o komplexní nástroj pro automatizovaný marketing. „Boldem umožňuje uživateli udržovat pravidelný kontakt se svými zákazníky, a to napříč různými kanály. Ať už přes e-mail, zprávy SMS, nebo na míru přes API libovolným jiným způsobem, třeba propojením se sociálními sítěmi, nebo automatickým rozesíláním dopisů. Boldem nabízí vysokou míru personalizace, automatické skloňování jmen a příjmení, snadné zachraňování opuštěných košíků v e-shopu, sbírání nových kontaktů skrze formuláře a další funkce přímo v aplikaci bez nutnosti využívat služeb třetích stran,” vysvětluje funkčnost nástroje Břetislav Strnad.

Nový nástroj má podle jeho vývojářů obstát mezi konkurencí nejen na lokálním trhu. Břetislav Strnad poukazuje na to, že většina podobných aplikací je poskládána z nástrojů od jiných firem. S Boldem na to šli jinak. „Od samého začátku stavíme na vlastních technologiích a systémech. Stejně jako v případě Mail Kompletu neposíláme žádná data do zahraničí. Máme vlastní software i servery, na nichž naše služby běží. To je důležitým aspektem, díky němuž jsou uživatelé Boldemu schopni dosáhnout maximální doručitelnosti zpráv, které navíc nepadají do spamového filtru,” doplňuje ředitel brněnské vývojářské společnosti.

Boldem není úzce cílený na konkrétní obor nebo typ společností. Jelikož vznikl tzv. na zelené louce, měli jeho tvůrci velkou svobodu v návrhu, u které také brali v potaz výhled do budoucna. V praxi to znamená, že je postaven na nejnovějších technologiích a dimenzován na robustní zátěž. Je taktéž modulární, proto ho lze rychle nasadit nebo případně aktualizovat s ohledem na nejnovější trendy a technologie. Díky tomu jej mohou využívat malé firmy, e-shopy, sportovní kluby nebo velké korporáty, jako jsou například banky. „Naše řešení mohou okamžitě začít používat e-shopy nebo menší firmy. Pro větší společnosti se specifickými potřebami, ať už jde o propojení se svými službami, či důrazem na bezpečnost, jsme schopni Boldem rychle přizpůsobit nebo nasadit kvůli bezpečnosti přímo na jejich servery,” vysvětluje modulárnost aplikace Břetislav Strnad.

Už dnes lze Boldem propojit s velkou řadou externích aplikací, ať už jde o eshopové platformy, podnikové systémy (ERP, SAP), nebo CRM, např. Salesforce. Hlavní výhodou nástroje jsou však automatizace procesů, díky nimž komunikuje uživatel se svým zákazníkem pomocí e-mailů, SMS nebo pomocí rozhraní API i na sociálních sítích nebo v dalších kanálech. Kontakty lze navíc chytře segmentovat, zprávy automaticky personalizovat nebo testovat před odesláním až 4 různé varianty předmětu, odesílatele a obsahu kampaně.

Autonomně a do zahraničí

Brněnská vývojářská společnost si po letošním spuštění nástroje Boldem příliš neoddechne. Pro další měsíce je cíl jasný – expanze na zahraniční trhy. Začít chtějí s lokalizací na anglicky mluvící země, posléze se vydat do dalších zahraničních regionů. „Kromě obecného zacílení na anglicky hovořící klientelu chceme zamířit do některých zemí v rámci Evropy. Momentálně zvažujeme, zda to bude Polsko nebo půjdeme směrem na západ,” nastiňuje plán Břetislav Strnad.

I jemu je však jasné, že mezinárodní konkurence bude ještě silnější. Proto vývojáři aplikace Boldem musí dále pracovat na nových prvcích a funkcích, kterými budou schopni konkurenci porazit. Podle Břetislava Strnada by se chtěli zaměřit hlavně na onboarding uživatelů. „Všeobecně bychom chtěli mít aplikaci plně autonomní. To znamená, že by aplikace daného uživatele vedla krok po kroku a pomohla mu využívat všechny funkce efektivně, bez nutnosti dodatečné podpory,” plánuje CEO Webkompletu.

Dnes za nástrojem Boldem stojí tým kolem dvou desítek lidí, které navíc doplňují externisté pomáhající s konkrétními úkoly. Břetislav Strnad však očekává, že se jeho tým bude dále rozrůstat. „Naší devízou je kompaktní a komplexní tým, který táhne za jeden provaz. Samozřejmě vývoj našeho nástroje klade i větší nároky na kapacitu práce, proto se i my snažíme stále doplňovat náš tým o nové kolegy, zejména vývojáře,” uzavírá Břetislav Strnad.

Autor textu: Aleš Sekanina, Media Agentura