Žebříčky influencerů: Ondra nově mezi TOP 5 českými instagramery

pondělí, 24. dubna 2023, 07:15 Internet & Mobil MediaGuru

Společnost Lafluence přináší nový kvartální žebříček instagramových skokanů, statistiky nejsledovanějších influencerů a seznam nejoznačovanějších brandů mezi českými a slovenskými instagramovými tvůrci.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

První místo instagramových skokanů obsadil tento kvartál profil To je žrádlo zaměřený na gastro recenze, jemuž publikum za 3 měsíce stouplo o 418 %. Autor profilu má zároveň úspěšný kanál na TikToku, kde ho sleduje 240 tisíc followerů. Na druhém příčce skokanů se umístil youtuber Jan Špaček s účtem Fabulace Jana Špačka, který se zaměřuje na politická videa a kterému publikum za poslední tři měsíce na Instagramu stouplo o 273 %. Třetí i čtvrté místo obsadili tvůrci, kteří se věnují cestování, a to konkrétně profil Umění cestovat a profil Lowkosťák. Pětici skokanů uzavírá uživatelka Štumbyna, která se ve svých postech zaměřuje na vaření a nejrůznější domácí tipy.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Lafluence žebříček skokanů každý kvartál sestavuje podle procentuálního nárůstu followerů, přičemž minimální počet sledujících musí činit alespoň 20 tisíc a jejich důvěryhodnost sledujících, tedy procento věrohodných followerů, musí překročit hranici 80 %. Důvěryhodnost sledujících měří Lafluence od loňského roku. Všechny statistiky jsou k dispozici v jejich Databázi influencerů.

Co se týče absolutně nejsledovanější českých influencerů, z mužů se na prvním místě s počtem 2,5 milionu followerů stále bezkonkurenčně drží fotbalista Petr Čech. Druhou příčku obsadil Tomáš Chlup. Moderátor Leoš Mareš se už delší dobu drží na třetí pozici a je možné, že v počtu českých sledujících tak už narazil na svůj strop. Na čtvrté pozici se umístil influencer Jirka Král, kterému publikum zlehka klesá, a pátým nejsledovanějším českým instagramerem byl ke konci kvartálu sportovní lezec a olympionik Adam Ondra. Ten se v žebříčcích Lafluence objevuje vůbec poprvé, jelikož předběhl influencera Jana Macáka.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Přes dva miliony sledujících se přehoupla malířka Silvie Mahdal, která v České republice není mediálně známá. Na druhé místo poskočila modelka Karolína Kurková, která nově přesáhla hranici milion sledujících, a předběhla tak nepatrně modelku Anetu Mlčákovou. Na milion sledujících si ještě musí počkat čtvrtá v pořadí, influencerka Anna Šulcová, stejně tak pátá Monika Bagárová.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Co se týče slovenských influencerů, astronomický nárůst sledujících Lafluence zaznamenalo u modelky Veroniky Rajek. Na konci roku 2022 měla 2,4 milionu sledujících, zatímco dnes jich má 4 a půl milionu. Ze slovenských mužů se na prvním místě drží sportovec Peter Sagan s necelými 2 miliony sledujícími. Jeho procento věrohodných sledujících je razantně vyšší - 83,2 %.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

V prvním kvartálu letošního roku čeští a slovenští influenceři podle informací Lafluence nejčastěji označovali módní brandy, což bylo stejné i v minulém roce. V počtu označení, které Lafluence interně měří, se první kvartál letošního roku na prvním místě držely brandy Zara, H&M, CCC, Zalando a Official. Čeští influenceři také často označovali drogerii dm a slovenští influenceři profil stanice TV Markíza. Do první desítky brandů se tentokrát neprobojovala značka About You.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Lafluence se ve své Databázi influencerů zaměřuje na statistiky českých i slovenských influencerů na Instagramu, TikToku a YouTube. Poskytuje data jako počet sledujících a jejich vývoj, důvěryhodnost sledujících, průměrný počet lajků a komentářů, míra zapojení publika, kvalita míry zapojení, dosah, imprese či počet zhlédnutí.

-mav-