Největší mediálkou je Knowlimits, nejsilnější sítí Omnicom

středa, 12. července 2023, 07:05 Reklama MediaGuru

Společnost COMvergence zveřejnila žebříček mediálních agentur a sítí mediálních agentur za rok 2022.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Mediální agentura Knowlimits zůstává na čele žebříčku mediálních agentur v Česku podle tzv. billings za rok 2022. Ukazuje to aktualizovaný žebříček COMvergence, podle kterého se největší mediální agentury v Česku za rok téměř nezměnily. Knowlimits tak druhý rok po sobě převzala po Médee pozici největší (lokální) agentury. 

Mediální agentura OMD je podle billings druhou největší tuzemskou mediální agenturou a největší síťovou agenturou na českém trhu. Třetí zůstává stejně jako v žebříčku podle výsledků za rok 2021 agentura Médea. Čtvrté místo udržuje v žebříčku COMvergence agentura PHD, která zároveň dosahuje nejvyššího podílu digitálních médií. V pětici největších agentur se místo Mindshare (GroupM) objevuje sesterská Mediacom.

MediaGuru.cz má souhlas od COMvergence publikovat TOP 5 agentur a TOP 3 sítě mediálních agentur, proto nezveřejňujeme kompletní žebříček.

Výsledky jednotlivých agentur znamenají, že z pohledu sítí je nejsilnější Omnicom Media Group (agentury OMD, PHD a Hearts & Science). Dvojkou je pak GroupM (Mediacom, Mindshare, Wavemaker, mSix & Partners) a třetí v pořadí je stejně jako před rokem Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Razor).

TOP 5 mediálních agentur za rok 2022

pořadí agentura vlastník billings 2022 (mil. USD) podíl na trhu (%) meziroční růst (%) podíl digitálních médií (%)
1. Knowlimits lokální 192 14,2 +11,6 30
2. OMD Omnicom Media Group 136 10,0 +8,5 30
3. Médea lokální 109 8,1 -2,9 30
4. PHD Omnicom Media Group 106 7,9 +10,6 39
5. Mediacom GroupM 102 7,5 +23,8 29

TOP 3 sítě mediálních agentur za rok 2022

pořadí síť agentur billings 2022 (mil. USD) podíl na trhu (%) meziroční růst (%) podíl digitálních médií (%)
1. Omnicom Media Group 256 19,0 10,8 34
2. GroupM 235 17,4 -0,2 25
3. Publicis Media 114 8,4 25 32

Zdroj: COMvergence

Celkový fakturovaný objem uskutečněný 20 mediálními agenturami na českém trhu dosáhl podle COMvergence v roce 2022 výše 1,1 miliardy USD (+9 % vs. 2021). Trh tvoří 18 nadnárodních agentur a dvě lokální agentury (Knowlimits, Médea). Jejich souhrnný podíl na trhu s reklamou je 81 % (celkem trh 1,4 mld. USD). Podíl digitálních médií na celkových fakturacích měl v roce 2022 představovat 29 %.

Žebříčky jsou kalkulovány na základě fakturace klientům, jejichž investice do reklamy v médiích je vyšší než 100 tis. USD (cca 2,5 mil. Kč). To v zásadě odpovídá 500 největším zadavatelům reklamy. Podíly se počítají v rámci celého trhu prodeje s reklamou (nejen mediální agentury). Objem reklamních investic se opírá o monitoring investic společnosti Nielsen za období leden až prosinec 2022.

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group