Wired spustil v Česku svůj web, magazín zahájí v novém roce

středa, 1. listopadu 2023, 14:15 Tisk, Internet & Mobil MediaGuru

Czechoslovak Media spustila 1. listopadu web české verze nadnárodního technologického magazínu Wired. Tištěný časopis začne vydávat v novém roce.

Redakce Wired, zdroj: Symbio

Redakce Wired, zdroj: Symbio

Redakce Wired Czech Republic and Slovakia spustila ve středu 1. listopadu českou a slovenskou edici tohoto technologického média. Na trh prozatím přišla online verze, kterou bude v příštím roce následovat i tištěná.

Wired Czech Republic and Slovakia vychází na základě licenční smlouvy mezi globálním mediálním domem Condé Nast, které dále vydává tituly jako The New Yorker, Vogue či Vanity Fair a vydavatelstvím Czechoslovak Media.

„Spuštění webu je završením několikaměsíční intenzivní práce našeho týmu a současně pouze začátkem celého projektu. Věříme, že se čtenářům bude jeho obsah líbit," uvedl šéfredaktor a vydavatel Michal Kučera.

Wired Czech Republic and Slovakia má ambici přinést na český a slovenský trh kvalitní technologickou žurnalistiku. Chce propojovat současnost s budoucností a přinášet čtenářům informace a myšlenky, které potřebují k tomu, aby se vyznali ve světě, který se neustále a rychle proměňuje.

Vizuál poutající na příchod mezinárodního titulu Wired, zdroj: Symbio

Vizuál poutající na příchod mezinárodního titulu Wired, zdroj: Symbio

Na tvorbě webu a také na kampani k jeho spuštění se podílela agentury Symbio. Uvedla, že UX a UI design vychází ze světového brand manuálu a vizuálního stylu, ale Wired CZ & SK měl možnost si je na základě svých potřeb upravit. V rámci vývoje agentura řešila dostupnost obsahu, rychlost načítání, responzivitu nebo uživatelskou zkušenost. Součástí projektu bylo i nastavení paywall a s tím související uživatelská zóna s gamifikačním rozměrem.

O datovou analytiku a měření first-party dat se postarala spolupracující agentura Carl Data Company, která se specializuje na publishing a vyvíjí i vlastní AI tool, který na základě různých zdrojů dat publisherům poskytuje obsahová doporučení. Díky nasazenému měření lze vyhodnotit, s kterým obsahem čtenáři stráví nejvíce času, jaký typ článku vydělá nejvíce peněz skrze inzerci či co čtenáře nejvíce motivuje si za obsah zaplatit.

-mav-