Cenu reklamy zvýší v roce 2024 i Česká televize
Česká televize také pro rok 2024 přistupuje ke zvýšení cen TV reklamy. Zdražení je ale nižší než u komerčních hráčů.
        Zdroj: Shutterstock
Reklamní ceny zvýší v příštím roce také Česká televize. Základní cena CPP v cílové skupině starší 15 let se od 1. ledna 2024 meziročně zvýší o necelá 4 % na 31 900 Kč. Vedle toho se zvyšují i sezónní a stopážové indexy. Vyplývá to z obchodní politiky České televize pro rok 2024.
Sezónní indexy se zvyšují pro měsíce únor až listopad v průměru o necelých 6 %. V případě stopážových indexů se zvyšují především ty pro 30vteřinové spoty a delší. Průměrné navýšení je na úrovni necelých 2 %.
Česká televize bude i v příštím roce prodávat reklamu pro cílovou skupinu 15+. Vedle reklamních spotů je často využívaným také sponzoring, kde lze také nakupovat garantované sponzorské kampaně na GRP.
Sezónní indexy ČT pro rok 2024
- leden 0,8
 - únor 1,1
 - březen 1,3
 - duben 1,5
 - květen 1,5
 - červen 1,4
 - červenec 0,9
 - srpen 1,1
 - září 1,6
 - říjen 1,6
 - listopad 1,6
 - prosinec (do 22.12.) 1,4
 - prosinec (od 23.12.) 0,8
 
Stopážové indexy ČT pro rok 2024
- 10: 0,55
 - 15: 0,85
 - 20: 1
 - 25: 1,25
 - 30: 1,45
 - 35: 1,7
 - 40: 1,9
 - 45: 2,1
 - 50: 2,2
 - 55: 2,4
 - 60: 2,6
 
Zdroj: Česká televize
Samostatné obchodní nabídky pak Česká televize chystá pro významné sportovní události roku 2024. K nim se v novém roce zařadí především domácí hokejový šampionát, kde se ceny k platnému CPP klienta zvyšují o 60 %, a fotbalové Euro. Uskuteční se v Německu a protože se na něj probojovala i česká reprezentace, tak se ceny zvyšují o 100 % (bez české účasti by to bylo +60 %).
Zdražení reklamního prostoru ohlásily už v říjnu všechny hlavní subjekty komerčního TV trhu. V jejich případě je zdražení ještě výraznější než u České televize. Nova zdraží o 18 %, Media Club o 22 % a Atmedia o 15 až 20 %.
-mav-