Cenu reklamy zvýší v roce 2024 i Česká televize

pondělí, 27. listopadu 2023, 06:55 TV MediaGuru

Česká televize také pro rok 2024 přistupuje ke zvýšení cen TV reklamy. Zdražení je ale nižší než u komerčních hráčů.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Reklamní ceny zvýší v příštím roce také Česká televize. Základní cena CPP v cílové skupině starší 15 let se od 1. ledna 2024 meziročně zvýší o necelá 4 % na 31 900 Kč. Vedle toho se zvyšují i sezónní a stopážové indexy. Vyplývá to z obchodní politiky České televize pro rok 2024.

Sezónní indexy se zvyšují pro měsíce únor až listopad v průměru o necelých 6 %. V případě stopážových indexů se zvyšují především ty pro 30vteřinové spoty a delší. Průměrné navýšení je na úrovni necelých 2 %. 

Česká televize bude i v příštím roce prodávat reklamu pro cílovou skupinu 15+. Vedle reklamních spotů je  často využívaným také sponzoring, kde lze také nakupovat garantované sponzorské kampaně na GRP.

Sezónní indexy ČT pro rok 2024

  • leden 0,8
  • únor 1,1
  • březen 1,3
  • duben 1,5
  • květen 1,5
  • červen 1,4
  • červenec 0,9
  • srpen 1,1
  • září 1,6
  • říjen 1,6
  • listopad 1,6
  • prosinec (do 22.12.) 1,4
  • prosinec (od 23.12.) 0,8

Stopážové indexy ČT pro rok 2024

  • 10: 0,55
  • 15: 0,85
  • 20: 1
  • 25: 1,25
  • 30: 1,45
  • 35: 1,7
  • 40: 1,9
  • 45: 2,1
  • 50: 2,2
  • 55: 2,4
  • 60: 2,6

Zdroj: Česká televize

Samostatné obchodní nabídky pak Česká televize chystá pro významné sportovní události roku 2024. K nim se v novém roce zařadí především domácí hokejový šampionát, kde se ceny k platnému CPP klienta zvyšují o 60 %, a fotbalové Euro. Uskuteční se v Německu a protože se na něj probojovala i česká reprezentace, tak se ceny zvyšují o 100 % (bez české účasti by to bylo +60 %).

Zdražení reklamního prostoru ohlásily už v říjnu všechny hlavní subjekty komerčního TV trhu. V jejich případě je zdražení ještě výraznější než u České televize. Nova zdraží o 18 %, Media Club o 22 % a Atmedia o 15 až 20 %.

 -mav-