Čermák chce oddlužit Empresa Media, hlásí se i zájemci o část portfolia

pondělí, 6. listopadu 2023, 07:10 TV, Tisk MediaGuru

Nový spoluvlastník Empresa Media Jan Čermák chce pomoci stabilizovat mediální skupinu. Eviduje také zájemce o mediální značky.

Jan Čermák, zdroj: Servis-24

Jan Čermák, zdroj: Servis-24

Nový spoluvlastník mediální skupiny Empresa Media, podnikatel a krizový manažer Jan Čermák, se krátce po vstupu do firmy zaměřil na to, aby její chod stabilizoval. Začaly se proto narovnávat dluhy a také práce na nové strategii mediálního portfolia, kam vedle tištěných titulů patří i TV Barrandov.

„Zaměřujeme se na to, co skupinu nejvíc pálí a kde je třeba rychle jednat. Narovnáváme dluhy a postupně pracujeme na nové rozvojové strategii,“ popsal MediaGuru.cz aktuální kroky Jan Čermák. Závazky se tak měly vyrovnat například s Asociací televizních organizací (ATO), která na mediální trh dodává data o televizní sledovanosti, klíčová pro prodej reklamy. Jednání už také doběhla i s Českými Radiokomunikacemi, kterým TV Barrandov dlužila kolem 300 mil. Kč. Tuto pohledávku odkoupila Čermákova firma Enreda. Narovnání bylo v tomto případě důležité pro šíření signálu tří televizních kanálů skupiny Barrandov.

V případě televize Barrandov se připravuje nové programové schéma, které se má více otevřít novým formátům. Nová programová strategie TV Barrandov by se mohla projevit od nového roku. Vedle toho se zvažuje i strategie pro celou televizní skupinu, přičemž v plánu je zatím ponechání všech tří stanic (TV Barrandov, Kino Barrandov, Krimi Barrandov).

Revizí také prochází tištěné portfolio Empresa Media, kde jsou stěžejní značky především Týden, Instinkt a Sedmička. Kolem nich se bude pravděpodobně nová strategie rozvíjet, osud dalších titulů závisí na vyhodnocení jejich životaschopnosti. Objevuje se už i zájem jiných subjektů některé tituly Empresa Media odkoupit. Podle našich informací je mezi zájemci společnost A 11. Zájemci se také hlásí o televizi Barrandov. „Jsme otevřeni všem nabídkám a ve střednědobém výhledu prodej televize je. Aby ale mohla mít adekvátní cenovku, musí se prodávat vyčištěná, tedy bez dluhů,“ říká Čermák.

Jan Čermák vstoupil do Empresa Media v polovině letošního října, získal zde 50% podíl. Druhá polovina patří i nadále Jaromíru Soukupovi. V návaznosti na vstup nového spoluvlastníka přišli také manažeři z Čermákovy firmy Servis-24. Do vedení Empresa Media nastoupila Andrea Geyer, která je výkonnou ředitelkou celé skupiny a Milan Kurka, který je odborníkem na správu nemovitostí.

-mav-