Polský Maspex je novým majitelem značky Becherovka

čtvrtek, 21. prosince 2023, 18:55 Marketing MediaGuru

Becherovka mění vlastníka, od francouzské společnosti Pernod Ricard ji kupuje polská skupina Maspex.

Zdroj: Pernod Ricard

Zdroj: Pernod Ricard

Skupina Maspex, majitel značek jako Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz a alkoholických nápojů včetně Żubrówky, podepsala smlouvu se společností Pernod Ricard. V důsledku plánované transakce se polská společnost stane vlastníkem značky Becherovka spolu s výrobním závodem a skladem v Karlových Varech v České republice.

Jedná se o 21. akvizici společnosti z Wadowic a zároveň 12. akvizici v zahraničí. Tržby z prodeje společnosti Maspex dosáhly v roce 2022 více než 14 miliard PLN. Uzavření transakce podléhá obvyklým podmínkám a očekává se, že k němu dojde do konce června 2024.

Smlouva byla podepsána 21.12.2023 se společností Pernod Ricard  a zahrnuje smlouvu o koupi značky Becherovka spolu s výrobním závodem, včetně skladu v Karlových Varech v České republice.

„Becherovka posílí naši pozici v Česku a na Slovensku. V současnosti jí patří druhé místo v segmentu bylinných likérů v České republice. Je pro nás velmi důležité, že se jedná o značku s bohatou tradicí, která se vyrábí nepřetržitě od roku 1807. Zároveň má obrovský potenciál, protože dokonale zapadá do aktuálního trendu na trhu, k nimž patří změna preferencí spotřebitelů, neboť větší oblibě se začínají těšit nápoje s nižším obsahem alkoholu. Spotřebitelé mají také tendenci experimentovat s příchutěmi a převládá u nich trend prémiovosti, což potvrzují koupí kvalitních výrobků,“ uvedl Krzysztof Pawiński, spolumajitel a CEO skupiny Maspex. 

Společnost Maspex vlastní v Česku výrobní závod ve Veselí nad Lužnicí. K hlavním značkám na českém a slovenském trhu patří: Relax, Tiger, DrWitt, Márka, River Original, Caprio a Kubík. Od roku 2020 se společnost stala také výhradním distributorem ledových čajů Nestea. V roce 2022 se portfolio rozšířilo o alkoholické nápoje se značkou Żubrówka. Maspex je lídrem v kategorii džusů, nektarů a nápojů se značkami Relax a Caprio a se značkou Kubík patří společnosti druhé místo na trhu s nápoji určenými pro děti. V Česku je lídrem na trhu energetických nápojů se značkou Tiger, na Slovensku patří společnosti v tomto segmentu třetí příčka.

„Z transakce budou profitovat i obchodní partneři, kteří získají přístup k širšímu sortimentu výrobků, včetně renomovaných značek alkoholu, jako jsou Becherovka a Żubrówka a nealkoholických nápojů jako Relax, Tiger či River Original. Rozšíření sortimentu zvýší jejich atraktivnost na trhu a zároveň jim přinese další výhody plynoucí ze synergie našich produktů,“ dodala Wioleta Czaja, generální ředitelka poboček Maspex Česká republika a Slovensko. 

-mav-