Stanice ČT zůstaly v roce 2023 nejsilnější, rostly ale komerční TV

úterý, 2. ledna 2024, 11:05 TV MediaGuru

V obecné divácké skupině starší 15 let se i v loňském roce podařilo stanicím České televize udržet si nejvyšší podíl na televizním trhu. Růst ale vykázaly především komerční stanice.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock

Stanice České televize dosáhly v roce 2023 nejvyššího podílu na televizním trhu v obecné divácké skupině starší 15 let. V celodenní sledovanosti představoval jejich podíl 29,88 %. Bylo to o 1,59 procentního bodu méně než v roce 2022.

V uvedené divácké skupině si rovnocenně polepšila komerční konkurence. Skupina Prima zaznamenala podíl ve výši 27,56 % a skupina Nova ve výši 27,04 %. Obě si polepšily o více než 0,6 procentního bodu. 

V hlavním vysílacím čase 15+ a také v diváckých skupinách 15-54 a 15-69 dosáhla stejně jako před rokem nejvyššího podílu skupina Nova. Ta si meziročně polepšila ve všech sledovaných diváckých kategoriích s výjimkou hlavního vysílacího času 15-54, kde stagnovala.

Pro skupinu Prima byla nejúspěšnější divácká skupina starší 15 let, kde dosáhla vyššího podílu než v roce 2022. V ostatních sledovaných skupinách zůstala za svým výsledkem z roku 2022. 

Růst na televizním trhu potvrdila i v loňském roce Atmedia. Tematické stanice, které zastupuje, si připsaly necelý procentní bod na 5,90 % v cílové skupině 15-69. Pokračoval také růst Televize Seznam na 1,62 % (rovněž 15-69).

Naopak nižší podíl vykázaly stanice skupiny Barrandov, a to o více než 0,5 procentního bodu.

Podíl TV skupin (%), rok 2023, celý den

celý den 15+ změna vs. 2022 (pb.) 15-54 změna vs. 2022 (pb.) 15-69 změna vs. 2022 (pb.)
ČT celkem 29,88 -1,59 26,20 -0,33 28,01 -0,81
FTV Prima 27,56 0,66 23,72 -0,59 26,24 -0,18
Nova Group 27,04 0,62 33,64 0,33 29,95 0,57
Atmedia 5,61 0,85 5,44 0,62 5,90 0,78
Barrandov TS 2,63 -0,57 0,94 -0,24 1,71 -0,49
Televize Seznam 1,49 0,48 1,40 0,39 1,62 0,57
Stanice O 0,32 -0,06 0,55 -0,18 0,42 -0,09

Podíl TV skupin (%), rok 2023, prime-time

prime-time 15+ změna vs. 2022 (pb.) 15-54 změna vs. 2022 (pb.) 15-69 změna vs. 2022 (pb.)
Nova Group 30,68 0,83 36,12 -0,07 32,99 0,41
ČT celkem 29,52 -0,94 26,59 0,40 28,09 -0,21
FTV Prima 27,36 -0,36 24,11 -1,20 26,23 -0,91
Atmedia 4,41 0,89 4,37 0,67 4,61 0,78
Barrandov TS 2,16 -0,51 0,82 -0,13 1,40 -0,33
Televize Seznam 1,36 0,61 1,31 0,44 1,46 0,62
Stanice O 0,26 0,00 0,31 -0,06 0,31 -0,01

Zdroj: ATO-Nielsen, 1.1.-31.12. 2023, TV živě+TS0-3 ke dni 2.1. 2024, změna uvedena v procentních bodech. Prime-time = 19:00-23:00

Skokanem roku Prima Krimi

Z jednotlivých stanic si meziročně nejvíce polepšila stanice Prima Krimi (+0,7 pb., platí pro 15+, celý den), která díky tomu překonala 4% podíl. K dalším úspěšným TV stanicím se zařadily Televize Seznam (+0,48 pb.), Nova Gold (+0,42 pb.), ČT1 (+0,25 pb.) a ČT2 (+0,24 pb.), která dosáhla svého nejlepšího výsledku od roku 2017.

Podíly stanic podle TV skupin (%), rok 2023

Česká televize

  • ČT1: 16,36
  • ČT2: 4,31
  • ČT24: 4,44
  • ČT sport: 3,32
  • ČT :D: 1,04
  • ČT art: 0,42

Nova Group

  • Nova: 17,97
  • Nova Cinema: 3,21
  • Nova Action: 1,43
  • Nova Fun: 1,80
  • Nova Gold: 1,91
  • Nova Lady: 0,73

Prima Group

  • Prima: 12,00
  • Prima Cool: 1,95
  • Prima Love: 2,15
  • Prima Zoom: 1,60
  • Prima Max: 2,53
  • Prima Krimi: 4,06
  • CNN Prima News: 1,91
  • Prima Star: 0,93
  • Prima Show: 0,42

Barrandov Group

  • TV Barrandov: 1,07
  • Kino Barrandov: 0,88
  • Barrandov Krimi: 0,68

Óčko Group

  • Óčko: 0,15
  • Óčko Star: 0,18

Zdroj: ATO-Nielsen, 1.1.-31.12. 2023, TV živě+TS0-3 ke dni 2.1. 2024. CS: 15+, celý den. 

Pořadem roku Klíč svatého Petra

Nejsledovanějším pořadem roku 2023 se stala štědrovečerní pohádka Klíč svatého Petra (ČT1), kterou sledovalo 2,7 mil. diváků starších 15 let. Následovala pohádka Tři zlaté dukáty (ČT1), vysílaná 25.12. 2023, s počtem 2,28 mil. diváků. Do TOP 5 pořadů roku 2023 se dále zařadily minisérie Docent (ČT1) s 2,1 mil., Tři oříšky pro Popelku (ČT1) s 2,08 mil. a předvolební Cesta na Hrad (TV Nova) s necelými 2 mil. diváků.

-mav-