YouGov kupuje divizi služeb spotřebitelského panelu GfK

úterý, 9. ledna 2024, 08:10 Výzkum MediaGuru

Mezinárodní výzkumná skupina YouGov se dohodla na akvizici divize služeb spotřebitelského panelu GfK. Transakce se týká evropského maloobchodního trhu.

Steve Hatch (YouGov) a Stefan Heremans (CPS GfK), zdroj: YouGov

Steve Hatch (YouGov) a Stefan Heremans (CPS GfK), zdroj: YouGov

Společnost YouGov, která se zaměřuje na zjišťování názorů, motivací, potřeb a mediálních zvyků spotřebitelů, přebírá divizi Consumer Panel Services společnosti GfK SE (CPS GfK). Ta se orientuje na průzkumy nákupního chování domácností v Evropě. Transakce podle vyjádření společnosti navazuje na dlouhodobou strategii růstu YouGov a rozšiřuje její působnost v odvětví spotřebního zboží. Hodnota akvizice představuje 315 mil. euro.

Akvizice má přinést spojení údajů o chování zákazníků i o jejich postojích. Nabízí údaje o tom, co a kde domácnosti nakupují a sleduje i to, jakým způsobem nakupují.

Divize CPS GfK z 16 evropských zemí dodávají údaje od více než 100 tisících domácností a 18 milionů uskutečněných nákupů. YouGov poskytne stávajícím 1100 klientům společnosti CPS GfK přístup k rostoucímu a průběžně aktualizovanému zdroji znalostí o spotřebitelích a také k časově neomezenému (tzv. always-on) průzkumu veřejného mínění mezi 26 miliony registrovaných členů na 55 trzích.

„Společnosti YouGov a CPS GfK staví na svých silných stránkách, které se nyní vzájemně doplňují, a tato akvizice řeší velkou výzvu našeho odvětví. Společně budeme investovat do našich sloučených kapacit a schopností a rozvíjet je, což nám umožní uskutečnit vizi stát se předním poskytovatelem údajů o nakupujících, o marketingu a veřejném mínění," uvedl Steve Hatch, generální ředitel YouGov.

„Převzetí CPS GfK společností YouGov je převratnou změnou pro společnost CPS GfK, naše klienty a odvětví spotřebního zboží a maloobchodu v celé Evropě. CPS GfK a YouGov společně umožní klientům porozumět jednotlivým krokům v celém nákupním procesu kupujících – počínaje tím, co a kde nakupují, až po zjištění, proč a jak nakupují – se začleněním reklamy, lokalit a sdělovacích prostředků," dodal Stefan Heremans, prezident CPS GfK.

YouGov je mezinárodní skupina shromažďující údaje z online výzkumů a využívající technologie analýz dat. Sídlí v Londýně, má 1800 zaměstnanců, kteří pracují v 37 kancelářích po celém světě. Provádí časově neomezený průzkum veřejného mínění mezi 26 miliony registrovaných členů panelu na 55 trzích.

-mav-