Kofola má nové logo, mění se i lahve a etikety

středa, 13. března 2024, 07:10 Reklama, Marketing MediaGuru

Kofola po letech mění logo, etikety, lahve, plechovky i sklenice celého svého portfolia. 

V novém logu pracuje Kofola s tvarem srdce, které obklopuje lístek lékořice, zdroj: Kofola.

V novém logu pracuje Kofola s tvarem srdce, které obklopuje lístek lékořice, zdroj: Kofola.

Nápojová značka Kofola představuje nové logo, spolu s ním změní u celého svého portfolia i etikety, lahve, plechovky či sklenice.

„Svět kolem nás se neustále vyvíjí, stejně jako naši zákazníci i naše portfolio. Bylo tedy načase, aby se značka s novou identitou posunula a byla relevantní i pro mladé dospělé. Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětluje Pavol Chalupka, marketingový ředitel Kofoly. 

Hledání nového směru trvalo Kofole sedm let. „Oslovili jsme téměř všechna významná designová studia v ČeskoSlovensku, dokonce pár zahraničních. Viděli jsme nepřeberné množství přístupů a pohledů. Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. Objevilo se i neoretro nebo futuristické návrhy. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ popisuje Pavol Chalupka.  

Do finále se dostaly dva zcela rozdílné návrhy. Pohledy na ně se Kofola rozhodla ověřit ve spotřebitelském průzkumu v Česku i na Slovensku. Do něj zapojila hlavně zákazníky ze skupiny mladých dospělých, na které značka primárně cílí. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ doplňuje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola.

Nové logo značky Kofola, zdroj: Kofola

Nové logo značky Kofola, zdroj: Kofola

Historie loga značky Kofola, zdroj: Kofola

Historie loga značky Kofola, zdroj: Kofola

Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s agenturou Wiktor Leo Burnett. Lístek lékořice, který symbolizuje jednu ze složek nápoje a stal se ikonickým prvkem značky, nově obklopuje tvar srdce, které odkazuje k tomu, jak se značka pojí s láskou. Současně se zmodernizoval text v samotném logu.

Nejviditelnější změnou v rámci nové vizuální identity budou nové etikety napříč celým portfoliem, do kterých se budou Kofoly postupně převlékat. První produkty v novém designu se na trhu objeví před Velikonocemi. V restauracích a hospodách se s novou identitou bude možné setkat v rámci chystané letní kampaně

Postupně se změní i etikety napříč portfoliem značky, zdroj: Kofola.

Paralelně se změnou identity dojde i k posunu vizuálního jazyka v marketingové komunikaci značky. Změny se rovněž postupně projeví i v celkové korporátní identitě společnosti Kofola ČeskoSlovensko.

-stk-