Revolut: WOM je stále naším hlavním prostředkem k růstu

středa, 20. března 2024, 09:45 Marketing, Reklama Kateřina Straková

Revolut letos v Česku zdvojnásobil své marketingové investice. Chce tak upevnit svou pozici banky na trhu, říká za firmu Wiktor Stopa. 

Wiktor Stopa, vedoucí marketingu a růstu společnosti Revolut, zdroj: Revolut

Wiktor Stopa, vedoucí marketingu a růstu společnosti Revolut, zdroj: Revolut

Původně litevská společnost Revolut letos v České republice navýšila své marketingové investice o téměř 220 %, ve srovnání s rokem 2022. Jak vysvětluje Wiktor Stopa, vedoucí marketingu a růstu v Revolutu, cílem je nejen upevnit pozici značky jako banky na trhu, ale také do konce roku mít celkem milion zákazníků. 

K dosažení cílů by měla pomoci i globální kampaň „The Future of Banking“, jež byla nedávno spuštěna i na českém trhu. K vidění je v televizi, na internetu a sociálních sítích, propisuje se také do outdooru a rádiu. Nicméně nejdůležitějším kanále k růstu je podle Stopy stále šeptanda neboli Word of Mouth. „Motivujeme zákazníky k tomu, aby o nás šířili informace, prostřednictvím našeho doporučovacího programu. Ten je odmění ve chvíli, kdy někomu doporučí, aby se do Revolutu zaregistroval,“ vysvětluje. 

Kromě toho Revolut vyhledává i příležitosti ke sponzoringu. Nedávno navázal partnerství s francouzským NBA Paris Game a maďarským festivalem Sziget. „Zkoumáme, z čeho jsou naši zákazníci nadšení, ať už je to sport, hudba, gaming, e-sport a další,“ dodává Wiktor Stopa. 

Na lokálním trhu také začala značka spolupracovat s některými obsahovými tvůrci, jako jsou Kluci z Prahy, MenT nebo Jon Marianek. Na influencery by se chtěl Revolut zaměřit i do budoucna. Více o plánech litevského fintechu se můžete dočíst v našem rozhovoru. 

Revolut letos spustil novou globální kampaň „The Future of Banking“, pod níž je podepsána londýnská agentura Anomaly. Co děláte pro to, abyste byli relevantní pro české lokální publikum? 

Naše kampaň „The Future of Banking“ je navržena tak, aby představila inovativnost Revolutu, odlišila jej od tradičních bank, které kolem nás často „slídí“, a trochu si z nich udělala legraci. Pro české publikum jsme lokalizovali náš produkt a podporujeme zde takové funkce Revolutu, které jsou na trhu nejpoužívanější a nejrelevantnější, konkrétně se jedná o nejnovější technologie pro každodenní správu financí, dále o spoření, investování a navíc i o skvělé cestovní funkcionality, které jsou již dobře známy.

Jak dlouho chcete novou kampaň používat?

Pro začátek počítáme se dvěma měsíci, dále ji budeme prodlužovat v závislosti na výkonnosti kampaně splňující předem stanovené cíle. 

Připravujete nějaké marketingové aktivity lokálně, například ve spolupráci s českými agenturami? 

Vždy se díváme na různé lokální příležitosti, tuto kampaň jsme například naplánovali s lokální pobočkou mediální agentury EsseneMediacom. 

Revolut na českém trhu více než zdvojnásobil své marketingové investice. Kam většinou míří? 

Zaměřujeme se zejména na strategický marketing a obchodní aktivity s cílem stabilizovat naši pozici banky na českém trhu a dosáhnout v letošním roce jednoho milionů zákazníků. 

V mediamixu využíváte televizi, internet a outdoor. Plánujete přidat i nové media typy? 

Kromě televize, internetu a outdooru využíváme také sociální sítě a rádio. I když i nadále využíváme zavedené kanále, zůstáváme otevřeni i novým media typům. 

Většinou se v onlinu soustředíme na výkonnostní marketing, ale loni jsme začali prozkoumávat i možnosti spolupráci s lokálními tvůrci obsahu.

Wiktor Stopa

Jakým aktivitám se věnujete v online prostředí. Spolupracujete na českém trhu například s nějakými místními influencery? 

Většinou se soustředíme na výkonnostní marketing, ale loni jsme začali prozkoumávat i možnosti spolupráci s lokálními tvůrci obsahu. Nyní spolupracujeme s několika místními skvělými talenty, jako jsou Kluci z Prahy, MenT nebo Jon Marianek.

Revolut nově navázal partnerství s NBA Paris Game ve Francii a maďarským festivalem Sziget. Uvažujete také o podobné spolupráci se sportovní či kulturní organizací na českém trhu? Na jaké oblasti se chcete  pro svá další partnerství soustředit? 

Samozřejmě vyhledáváme nové partnery a sponzorské příležitosti napříč celou Evropou a zkoumáme, z čeho jsou naši zákazníci nadšení, ať už je to sport, hudba, gaming, e-sport a další. 

Jak motivujete své zákazníky k tomu, aby doporučovali Revolut ostatním? 

Word of mouth je stále naším hlavním prostředkem k růstu, a to díky naší bezkonkurenční produktové nabídce. Motivujeme zákazníky k tomu, aby o nás šířili informace, prostřednictvím našeho doporučovacího programu, který je odmění ve chvíli, kdy doporučí někomu, aby se do Revolutu zaregistroval. 

Jaké další marketingové aktivity pro letošní rok ještě plánujete? 

Zaměříme se zejména na televizi, outdoor, výkonnostní marketing a také na partnerství a obsahové tvůrce, to vše s cílem upevnit napříč těmito kanály naši pozici.