Služby Max a Disney+ vylepšily výsledky i počty předplatitelů

čtvrtek, 8. května 2025, 18:50 TV MediaGuru

Službám Max a Disney+ pomáhají k lepším hospodářským výsledkům i tarify s reklamou, vyplývá ze zveřejněných kvartálních dat.

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Ilustrační foto, zdroj: Unsplash

Společnost Warner Bros. Discovery (WBD) oznámila za první čtvrtletí 2025 růst v oblasti streamingu. Její platforma Max získala 5,3 milionu nových předplatitelů a celkový počet uživatelů dosáhl 122,3 milionu. Divize streamingu zaznamenala meziroční růst tržeb o 9 % na 2,66 miliardy dolarů (bez vlivu měnových kurzů) a vykázala upravený zisk EBITDA ve výši 339 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst o 253 milionů. Výsledky za první kvartál oznámila společnost ve čtvrtek po poledni našeho času.

Tahounem růstu byly zejména předplatitelské příjmy, které stouply o 10 %, a příjmy z reklamy, které vzrostly o výrazných 35 %, a to díky rostoucímu počtu uživatelů nižšího tarifu Max Basic s reklamou. Naopak průměrný výnos na uživatele (ARPU) globálně klesl o 9 % na 7,11 dolaru, a to především kvůli expanzi do trhů s nižší kupní silou a většímu podílu distribučních partnerství. V USA klesl ARPU o 5 % na 11,15 dolaru.

Zájem uživatelů vzbudily nové originální tituly. Třetí řada seriálu Bílý Lotus zaznamenala v průměru přes 25 milionů diváků na epizodu, což je o více než 40 % více než u druhé série. Novinka The Pitt, lékařské drama, přilákala v průměru přes 12 milionů diváků a má se točit druhá řada.

Max na konci letošního března vstoupil do Austrálie a v polovině dubna do Turecka a do konce roku má být dostupný ve více než 85 zemích. Společnost plánuje další expanzi v Evropě, včetně vstupu na britský, německý a italský trh v roce 2026.

Navýšení předplatitelů hlásí i Disney+ 

Streamovací byznys společnosti Disney, zejména služba Disney+, hlásí ve druhém fiskálním čtvrtletí 2025 rovněž zlepšení finanční výkonnosti. Segment Direct-to-Consumer, do kterého spadá i Disney+, zvýšil provozní zisk meziročně o 289 milionů USD na 336 mil. USD. Mateřská společnost Disney oznámila výsledky ve středu 7. května.

Disney+ přidal v průběhu čtvrtletí 1,4 milionu nových předplatitelů a dosáhl tak celkového počtu 126 milionů (+1 % ve srovnání s předchozím kvartálem). V USA a Kanadě vzrostl počet předplatitelů na 57,8 milionu, na mezinárodních trzích na 68,2 milionu. V kombinaci se službou Hulu, která aktuálně eviduje 54,7 milionu předplatitelů, má Disney celkem 180,7 milionu předplatných – o 2,5 milionu více než na konci předchozího čtvrtletí.

Pozitivní dopad na finanční výsledky měla také rostoucí průměrná měsíční tržba na předplatitele (ARPU), která se u Disney+ zvýšila o 3 % na 7,77 dolaru. V USA a Kanadě vzrostla na 8,06 dolaru, v mezinárodních regionech na 7,52 dolaru. Růst ARPU byl tažen zejména zvyšováním cen, i když byl částečně tlumen nižšími reklamními příjmy a nepříznivým kurzovým vývojem.

Reklama přesto hrála důležitou roli. Disney těží z rozšíření svých tarifů s podporou reklamy a z formátových inovací ve sportovním vysílání. V oblasti sportu, kam spadá mimo jiné ESPN, došlo k 29% růstu domácích reklamních příjmů, a to mj. i díky přidání dalších zápasů amerického fotbalu. 

-mav-