Vodafone TV spouští v Česku vlastní kanály i novou platformu
Televizní programy pod vlastním brandem bude mít v Česku i operátor Vodafone. Spolupracuje na nich s partnery Starmax a Tivio. Služba chystá představit i nové prostředí od partnera z Německa.

Ukázka z programového průvodce stanice Vodafone Comedy. Repro: Vodafone TV
Významné novinky ve své televizní službě uvedla na konci loňského roku společnost T-Mobile, následovaná o pár měsíců později skupinou PPF (O2 a Nova) s její Oneplay, nyní přichází na řadu také operátor Vodafone. Ten se podobně jako Oneplay nebo francouzský Canal+ rozhodl uvést vlastní značku tematických kanálů.
Podle informací MediaGuru.cz má Vodafone uvést prozatím tři programy pod vlastním brandem. První z dva z kanálů čerpajících z videotéky už byly právě spuštěny – jde o kanál Vodafone Comedy na pozici 42 a na pozici 43 o kanál Vodafone CZ SK. Třetí kanál odstartoval na pozici 22 pod názvem Vodafone Family. Obsahovou stránku má na starosti Starmax, technické řešení pak Tivio. Jde tak o pokračování spolupráce s dlouholetými partnery. Tivio například pro Vodafone nedávno nabídlo i technické řešení speciálního programu StarHouse ke stejnojmenné reality show televize Prima. Exkluzivní produkt umístil tehdy operátor v EPG na programovou pozici 0.
Vodafone se pouští do hybridních kanálů
Průkopníkem bonusových kanálů mezi operátory byla internetová služba Sweet.tv, která do Česka expandovala několik let zpět z Ukrajiny. Výhodou těchto stanic je, že je může sledovat kdokoliv, tedy i divák, který není přímo zákazníkem. Sweet.tv už překročila počtem bezplatných bonusových kanálů čtyři desítky, mezi nimiž jsou například i všechny stanice České televize nebo některé programy bez lokalizace.
Vodafone nabízí zákazníkům takzvané hybridní programy, které kombinují klasické televizní vysílání s internetovými funkcemi, jako je zpětné přehrávání, videotéka nebo možnost sledování na různých zařízeních. V případě Vodafone nejde o bonusové kanály, ale právě o hybridní model, který propojuje tradiční televizní obsah s moderními online funkcemi. Divákům se na začátku aktuálně přehrává promo na služby operátora.
Obsah z videotéky „prodává“ i Magenta TV
„Osvědčilo se nám něco, čemu říkáme syntetické kanály. Není to televizní stanice v pravém slova smyslu, protože se nejedná o převzaté vysílání, ale je to playlist videotéky, který je zobrazený v programovém průvodci. Stanice vypadá jako televizní program, ale je to naše skladba pořadů na vyžádání, kterou zákazníkům ukážeme. Když divák na pořad klikne, vidí, že už je v prostředí VOD, a že obsah přehrává z videotéky,“ popsala nedávno v rozhovoru pro Digitalk Daniela Zahradníková, šéfka televizního obsahu operátora T-Mobile, jak funguje programová pozice Kino v Magenta TV.
Obsah nabízený touto formou může diváky naučit videotéku využívat a ulehčit jim vstup do světa placené televize. To uvítá pochopitelně zejména starší publikum, které doposud bylo zvyklé používat například pouze základní nabídku bezplatného pozemního vysílání. Exkluzivní kanály nabízí již řadu let svým zákazníkům operátor O2 Czech Republic, respektive nyní skupina PPF, která ustoupila od letité značky O2 TV Sport a v letošním roce představila nový brand Oneplay Sport. Oneplay je spjatý nyní také se samotnou službou a tituly Oneplay Originál.
Nové prostředí Vodafone TV
Vodafone TV by měla dostat také facelift, jak vyplývá z tiskové zprávy společnosti 3 Screen Solutions (3SS). Vodafone Group si vybrala právě 3SS a její platformu 3Ready pro vytvoření nové generace uživatelského prostředí napříč všemi trhy, kde Vodafone TV působí – tedy i v České republice. Nová platforma přinese lepší personalizaci, jednodušší přidávání obsahu z různých zdrojů včetně aplikací třetích stran, jako je například Netflix. Díky 3Ready bude možné rychleji inovovat a nabídnout uživatelům jednotný zážitek napříč zařízeními a operačními systémy. Přechod na tuto platformu se dotkne milionů zákazníků v sedmi evropských zemích.
Výhodou nové platformy je nejen její škálovatelnost, ale také možnost spravovat obsah, funkce a branding v reálném čase z jednoho místa prostřednictvím 3Ready Control Center. Uživatelé si budou moci prostředí Vodafone TV na všech zařízeních lépe přizpůsobit svým potřebám a preferencím. Superagregátoři, jako je Vodafone, tak získají konkurenční výhodu díky schopnosti nabídnout personalizovaný zážitek pro různé uživatelské segmenty na všech obrazovkách. Změna je vnímána jako zásadní krok směrem k budoucnosti zábavy, kde si uživatel sám sestaví obsahovou nabídku přesně podle svých představ.
Aktualizováno v pátek 16. května v 8:55 o start Vodafone Family