
Kristýna Bogolová, zdroj: Lagardère Travel Retail
Na pražském Letišti Václava Havla odstartovala společnost Lagardère Travel Retail, působící ve sféře cestovního retailu, letní kampaň s názvem #letimzprahy. Zaměřuje se v ní na české zákazníky, které z Prahy odlétají na dovolenou či služební službu. Cílem je jim zpříjemnit čas strávený na letišti a zároveň poukázat na nabídku jednotlivých maloobchodních konceptů.
„V posledních dvou letech jsme na letišti hodně značek přidali, přibyly i nové restaurace, rekonstrukce walkthrough zón a spousta dalších novinek. Proto jsme se rozhodli, že je ideální čas vše ve velkém ukázat našim českým zákazníkům, aby věděli, co na letišti mají čekat a jaké všechny novinky tam najdou,“ vysvětluje Kristýna Bogolová, Marketing Manager B2B&B2C v Lagardère Travel Retail.
Kampaň zastřešuje všechny značky skupiny na letišti – přes nákupy až po restaurace. Zároveň vyzdvihuje i nabídku pro rodiny s dětmi či mladé. „Z této kampaně se stal projekt, který bude v létě velmi intenzivní, ale bude pokračovat dál i během podzimu, zimy atd. Chceme zákazníkům přinášet tipy i nadále, aby je měli k dispozici v jakoukoliv roční dobu,“ předesílá Bogolová.
Novou značku Lagardère Travel Retail, do jejíhož portfolia patří například Costa Coffee, Paul, Marché, Relay či Hello, uvést neplánuje. Stejně tak nehodlá věnovat se propagaci zastřešující značky své skupiny. Více o nové kampani, plánech či nastavení marketingu se můžete dočíst v našem rozhovoru.
Nedávno jste spustili zastřešující kampaň na pražském letišti, jež cílí na české cestující, kteří odlétají z Prahy na dovolenou nebo služební cestu. Proč jste se rozhodli cílit letos na ně?
V posledních dvou letech jsme na letišti hodně značek přidali, přibyly i nové restaurace, rekonstrukce walkthrough zón a spousta dalších novinek. Proto jsme se rozhodli, že je ideální čas vše ve velkém ukázat našim českým zákazníkům, aby věděli, co na letišti mají čekat a jaké všechny novinky tam najdou. Spousta zákazníků cestuje do zahraničí třeba i jednou ročně, tak chceme, aby jejich cesta stála za to už od začátku.
Jaké sdělení na cestující komunikujete? Na které vaše brandy je primárně lákáte?
Kampaň zastřešuje všechny naše značky na letišti – přes nákupy až po restaurace. Dnes už je letiště takové obchodní centrum, každý si tam najde to svoje – a přesně to bychom rádi zákazníkům a cestujícím předali. Máme spoustu nabídek pro rodiny s dětmi i pro mladé cestovatele. Brandů je na letišti spousta, často vyzdvihujeme lokální obchod s českými produkty Future is Local, kde najdete značky, které mají běžně jeden kamenný obchod v centru nebo jsou pouze e-shop. Z dalších pak lákáme například do restaurace Aeroporto, kde je i dětské menu, nebo na prosecco do Bottega Prosecco Baru. Celkově jde ale v kampani o to, že jsme vytvořili platformu, která zastřešuje vše a dává tipy na akce, slevy, novinky, a to pod jednou střechou na Instagramu @letimzprahy.
Jaké komunikační kanály v kampani využíváte?
Primárně je to Instagram, pak Tiktok a Facebook, uslyšíte o nás ale třeba i v rádiu nebo skrze influencery, newslettery a další.
Hodláte v podobné kampani pokračovat i v budoucnu? Případně v jakých obdobích?
Z této kampaně se stal projekt, který bude v létě velmi intenzivní, ale bude pokračovat dál i během podzimu, zimy atd. Chceme zákazníkům přinášet tipy i nadále, aby je měli k dispozici v jakoukoliv roční dobu. Budeme přinášet jak novinky, tak i vtipný content, aby u nás sledující našli i zábavu.
Budete oslovovat i incomingové turisty, kteří do Prahy přilétají? Případně jak?
Naše platforma cílí primárně na ty zákazníky, kteří z Prahy odlétají, ale malá část tipů se vztahuje i na ty, co přilétají. Máme několik brandů i před odbavením, takže se budeme určitě soustředit i na ně.
Máte na starosti marketing celé skupiny Lagardère Travel Retail, která má pod sebou celou řadu značek. Co je vaším hlavním úkolem?
Mým hlavním úkolem je komunikace s našimi nejdůležitějším partnery – primárně právě letiště, ale i se zákazníky – a hledat nové příležitosti, jak posouvat naše brandy dál. Kromě toho se podílím i na projektech napříč firmou, jsem podpora pro kolegy v oblasti sociálních sítí, eventů a influencer marketingu a mám na starosti i věrnostní kluby, které ve firmě máme.
Synergie hledám hlavně na letišti, kde se dá propojovat jednoduše, právě například kampaní #letimzprahy.
Kristýna Bogolová
Jak hledáte synergie napříč brandovým portfoliem? Má každá značka svůj samostatný marketing? Nebo někde spadá brand marketing přímo pod vás?
Synergie hledám hlavně na letišti, kde se dá propojovat jednoduše, právě například kampaní #letimzprahy. Firma je jinak rozdělená do tří divizí – na Dining, Duty Free a Travel Essential. Duty Free i Travel Essential (Relay, Inmedio) mají každý svůj vlastní marketing. V Dining části se to pak rozpadá podle brandů – samostatný marketing mají značky na letišti a hlavním nádraží a separátně pak ještě Costa Coffee, Paul a pekařství Hello. Já přímo žádný brand na starosti nemám, ale začínala jsem ve firmě jako marketing manager Costa Coffee.
Chystáte na Letiště Václava Havla přivést v dohledné době nějakou novou značku?
Novou značku aktuálně neplánujeme, bylo pro nás důležité doladit poslední detaily před sezonou, poslední například přestavba na T2, kde je nově další pobočka Costa Coffee, která má krásný výhled na runway, nebo například Takeoff Bar, který je aktuálně v designu Aperol Spritz.
Plánujete více budovat povědomí i o značce Lagardère Travel Retail? A pokud ano, tak jakým způsobem?
Tuto formu propagace momentálně neplánujeme, více se soustředíme na naše značky v portfoliu a jejich marketing než na promo Lagardère Travel Retail.