Radiohouse rozšiřuje audio reklamu o podcasty s rádiovým dosahem
Nový formát „Chytrý (jak) rádio“ spojuje svět brandovaného obsahu s masovým dosahem rozhlasových stanic.

Marco Venturini, generální ředitel Peugeotu v ČR, a herec Radim Fiala, ambasador značky ve studiu Rádia Blaník. Zdroj: Radiohouse
Společnost Radiohouse, jeden z největších provozovatelů rozhlasové reklamy v Česku, představila nový multimediální produkt „Chytrý (jak) rádio“. Ten v sobě skloubí produkci podcastu a zároveň jeho propagaci prostřednictvím rádií skupiny Media Bohemia, digitálního audia a sociálních sítí. Radiohouse nabízí nový podcastový kanál jako komplexní balíček, kdy zajišťuje nejen produkci podcastu, ale i jeho propagaci, distribuci a případné cílení podle potřeb klienta.
„Vysoká poptávka po komerčních podcastech i rozhovorech mě přivedla na myšlenku vytvořit produkt, který kombinuje profesionální produkci s masivním zásahem napříč platformami. Klíčová je přitom jednoduchost, rychlost a flexibilita řešení,“ říká k novému formátu Karel Friml, COO Radiohouse. Podle něj je cílem podcastového produktu přiblížit kvalitní branded audioobsah širokému publiku i v rámci klasických rádií, a tím rozvinout výhody tradičního a digitálního světa.
Peugeot: Podcast pomáhá bourat bariéry
Pilotním zadavatelem nového formátu byla značka Peugeot, která jej využila v rámci kampaně na podporu svých hybridních vozů. Kampaň „Podpora hybridů“ probíhala od 5. května do 13. června 2025. Cílem bylo představit hybridní technologii, kterou Peugeot nedávno uvedl na český trh. Kampaň spočívala v klasických spotech umístěných do rádií napříč portfoliem stanic Radiohousu, dále v moderovaných vstupech na rádiu Blaník, v jejichž závěru zazněla také pozvánka na Peugeot Emotion Days, roadshow pořádanou po celé republice a nabízející možnost vyzkoušet si jednotlivé druhy pohonu včetně zmíněného hybridu automobilů Peugeot.
Ozvláštnění celé kampaně pak představovalo právě natočení podcastu „Chytrý (jak) rádio“. Podcast vedl moderátor Josef Černý a mezi hosty byli Marco Venturini, generální ředitel Peugeotu v ČR, a herec Radim Fiala jako ambasador značky. V rozhovoru se věnovali fungování hybridního pohonu i zkušenostem z běžného provozu. Zazněla také pozvánka na roadshow Peugeot Emotion Days, kde si mohli lidé technologii sami vyzkoušet.
Podcast je od 2. 6. 2025 publikován na portále Rádia.cz a dále na platformách Spotify, YouTube Music, Apple podcasty a České podcasty. Zároveň jeho fragmenty může využít značka Peugeot v rámci svých dalších komunikačních kanálů.
Přidanou hodnotou celé spolupráce bylo propojení podcastu s jeho multiplatformní propagací. Podcast je promován 15vteřinovými audiospoty, které jsou nasazeny jak ve vysílání celoplošného rádia Blaník, tak ve formě impresí na portále Rádia.cz. Dále je podcast promován i moderovanými vstupy ve vysílání rádia Blaník a na jeho sociálních sítích ve formě stories. Klíčové headliny celé komunikace se tak dostanou k více než 2 mil. týdenních posluchačů rádia Blaník a dalším na digitálních platformách.
Peugeot: Hybrid, který dává smysl, zdroj: Rádio Blaník
„Podcast pro nás představoval přirozený způsob, jak téma hybridních technologií přiblížit veřejnosti bez složitých detailů, zato s důrazem na to, co opravdu rozhoduje při výběru auta: pocit z jízdy, efektivita a skutečný uživatelský komfort,“ uvádí Jiřina Nováková, marketingová manažerka značky Peugeot. Formát podle ní pomáhá bourat bariéry a ukazuje, že moderní technologie mohou být dostupné a srozumitelné pro každého.
Rozšíření nabídky audioformátů
Agentura Knowlimits, která kampaň pro Peugeot mediálně zajišťovala, označuje podcast za přirozené a logické rozšíření klasických audioformátů. „Zapojením podcastového balíčku jsme do kampaně přinesli zábavný prvek, pomocí kterého se obsah dostane k typu posluchačů, kteří se zajímají o informace a zároveň hezky propojí myšlenku ‚nebát se nových věcí‘ – ať už jde o druh pohonu nebo audio formát,“ říká Jakub Mejzlík, Media Buyer&Planner Knowlimits.
Karel Friml, který první díl podcastu osobně zaštítil, považuje spolupráci s Peugeotem za ideální pilot. „Když jsem slyšel o zadání kampaně na podporu hybridů, bylo zřejmé, že podcast může skvěle sloužit k rozšíření informací o daném typu pohonu a obohatit posluchače o praktické zkušenosti. Výsledná dynamika rozhovoru se skvěle povedla, a to díky ochotě a profesionalitě obou hostů i produkčního týmu,“ popsal.
Podcast „Chytrý (jak) rádio“ je podle Karla Frimla odpovědí na vysokou poptávku jak po tvorbě podcastů, tak obecně rozhovorů, které v takové délce nejsou možné odvysílat v klasickém vysílání hudebních rádií. Výhodou je zastřešení celé realizace profesionalitou a zázemím společnosti Radiohouse, ale také promotion podcastu, které jej může dostat k milionům lidí. I v základním balíku podcastu je mimo jeho realizace promo v digitálním audiu na pozici mid-roll na portále Rádia.cz. V případě zadání je možné imprese dále cílit např. podle geolokace nebo například typu zařízení. Zadavatel si pak může vybrat, zda chce modulárně základní balíček obohatit o další imprese tamtéž nebo zda chce i video záznam a zda bude podcast promován i ve spojení se značkami stanic Blaník, Hitrádio, Rockrádio nebo Fajn rádio.
-mav-